Avatar billede maddragon Nybegynder
29. juni 2009 - 17:24 Der er 1 kommentar

Services og vb

hej jeg vil lige forhøre mig om nogen ved om det er mugligt at man kan kode ud til en service som køre på samem server som web applicationen og evt hente informationener fra rammen på samme server

grunden til det er at jeg får en service lavet som køre på samme server som web applicationen som hente en meget stor xml fil ind i rammen. men jeg ved bare ikke om det er mugeligt at hente ting fra rammen via web applicationen jeg ved der er mugeligheder via winforms etc men hvad med web?

eller vil i foreslå jeg finder en anden måde at hente xml filen på den er meget stor og når jeg læser xml ind via web så tager det 100år når man laver en søgning i den data som er hentet ind. jeg indlæser hele filen så jeg har den inde

ps. det er ikke en web service.
Avatar billede mrbonus Novice
06. juli 2010 - 10:21 #1
Jeg har selv en service som leverer opløsninger, dog til en winform, men jeg har gjort det via Named pipes, hvilket en web applikation også kan benytte sig af. Det er selvfølgelig en smule langhåret, men du kan prøve at checke dette eksempel:

http://www.switchonthecode.com/tutorials/dotnet-35-adds-named-pipes-support