Avatar billede mvhansen Nybegynder
25. juni 2009 - 23:31 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

webmail website's security certificate

Hej eksperter

Jeg har 1 problem
når jeg tilgår min webmail i exchange får jeg denne melding

There is a problem with this website's security certificate.

mvh

mvhansen
Avatar billede riversen Nybegynder
26. juni 2009 - 06:23 #1
hvad er url'en?
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. juni 2009 - 08:11 #2
Er det et certifikat du selv har udstedt ? Uanset skal addressen være præcis den samme som webmailen ligger på.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
26. juni 2009 - 08:48 #3
Jeg antager, at det er din browser som advarer dig.

Kilden er serverens certifikat, der sikrer at du og serveren kan kommunikerer sammen over https. Sagt på en anden måde, sikre certifikatet overfor dig, at serveren reelt er den, den udgiver sig for.

Der kan opstå problemer, hvis navnet på adressen og certifikatet ikke stemmer overens. F.eks.:
Din e-mail er snot@goo.dk. Serveren hedder altså goo.dk og dens hjemmeside er www.goo.dk. Webmailen, derimod, er webmail.goo.dk. Hvis certifikatet er udstedt til www.goo.dk, stemmer certifikatet altså ikke overens med webmail.goo.dk.
Hvis du har tillid til din webmail, så kig på certifikatet. Hvem er den udstedt til og hvilken adresse. Skyldes problemet som beskrevet overfor, kan du godt give tilladelse til det alligevel. :)
Avatar billede mvhansen Nybegynder
26. juni 2009 - 10:22 #4
Hej
I kan prøve og se her

http_//mvhansen.dk/webmail

mvh

mvhansen
Avatar billede mrgumble Nybegynder
26. juni 2009 - 10:34 #5
Netop som jeg forventede (I have a magic brain).

Certifikatet er udskrevet til "server.mvhansen.dk", men forsøger at blive brugt på "mail.mvhansen.dk".

En anden mulighed kan skyldes, at certifikat er udgivet af "localhost". Dvs. ikke f.eks. VeriSign eller andre vi stoler på. Jeg gætter på, at du selv har udstedt certifikatet. Det svarer lidt til, at du forsøger at komme ind i et land med et pas udstedt af "Nation of M. V. Hansen".
Man kan få prøve-certifikater fra VeriSign, hvis du vil spare nogle penge.
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. juni 2009 - 11:14 #6
Der er to problemer.

1)Du skal lave et webcertifikat til mail.mvhansen.dk og ikke server.mvhansen.dk

2)Det er udstedt af din egen CA. Det vil sige at hvis folk ikke har rod certifikatet liggende vil de få denne fejl uanset. Alternativt kan man anvende en dyere løsning som f.eks. verisign til certifikater da versigns rod ca som standard ligger på windows klienter.
Avatar billede lassebm Nybegynder
26. juni 2009 - 11:17 #7
Sorry så ikke mrgumbles post.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
26. juni 2009 - 11:31 #8
Men godt supplement. :)
Avatar billede mvhansen Nybegynder
26. juni 2009 - 11:44 #9
hej

hvordan laver man  en webcertifikat til mail.mvhansen.dk

mvh

mvhansen
Avatar billede lassebm Nybegynder
30. juni 2009 - 08:56 #10
Du kan købe det hos f.eks. verisign eller udstede det selv hvis du har adgang til en certifikat server i domænet.

Hver opmærksom på at sidst nævnte stadig vil give dig advarsel om ugydyldigt certifikat medmindre du ligger rod certifikatet på de klienter der skal bruge sitet.
Avatar billede mvhansen Nybegynder
30. juni 2009 - 09:29 #11
Hej

jeg ved ikke hvem der skal have point af jer.
så jeg har delt dem, håber at det er rigtig gjort.

mvh

mvhansen