Avatar billede visky83 Nybegynder
23. juni 2009 - 07:59 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Windows Vista vs. Windows 7

Hej,
Jeg står og snart skal købe ny bærbar, primært til skolebrug. Gider dog ikke en netbook, men vil i stedet have en 12"-14" som ikke behøver være mega kraftig. Men oftest vil bærbaren blive leveret med Vista, som jeg har hørt kræver en del hukommelse eller kraft, så derfor vil jeg høre om man med fordel kan downloade beta version af windows 7 og så installere denne? Hvad betyder det i grunden at det er en beta, for går ud fra at når den endelige version kommer på gadn til efteråret, skal man betale for at få den?

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2009 - 08:16 #1
den fulde version af win 7 på engelsk udkommer den 22 oktober og den danske plejer at komme ca. 3 måneder senere.

det er en købe version.

der er ikke noget til hinder for at du downloadere win 7 på engelsk + husk et nummer samme sted - og skifter til dansk via sprog fil som jeg har gjort.

beta betyder blot at du accepterer at der KAN være små eller store bugs i den.

min kører PERFEKT. win 7 ultimate 32 bit.

lad være med at hente 64 bit fordi dine hardware producent måske ikke har lavet drivere endnu

stort set kører alle vista 32 bit drivere på win 7
snagit er en undtagelse (screenshots kan lidt mere end den der er indbygget i win 7) + peerguardian.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2009 - 08:17 #2
beta udgaven er gratis

her kan du hente den

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx

god fornøjelse.
Avatar billede visky83 Nybegynder
23. juni 2009 - 08:26 #3
#1: Hvad mener du med at jeg skal huske et nummer?

Derudover kunne jeg godt tænke mig mere at høre om jeres meninger omkring mit spørgmål med at benytte beta win 7 som eneste styresystem fremfor win vista?

Er det ikke rigtigt at vista kræver mere hukommelse og kraft end win 7? Kan man mærke forskel?

Overvejer lidt en af disse to bærbare:

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2575724

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2403470

Vil de kunne køre ok med vista? Det er jo ikke den kraftigste processor, og er jo singlecore.

Har I nogen erfaringer med disse bærbare eller hørt noget om dem?
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2009 - 08:46 #4
deres styresystemer bruger et nummer du skal huska at hente - det er gratis. samme sted. ???????? sådan er det med alle deres styresystemer

jeg installere altid styresystemer fra bunden - ikke noget med at lægge hen over. men du kan godt i den færdige version opdatere fra  vista til win 7

win 7 bruger lidt færre kræfter end vista og er neget lettere at have med at gøre

nok om det.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2009 - 08:49 #5
Avatar billede Jensen DK Novice
23. juni 2009 - 13:04 #6
Avatar billede visky83 Nybegynder
24. juni 2009 - 13:30 #8
#6 og #7:
Ved du hvornår (eller gætte på) man begynder at sælge bærbarer med windows 7 installeret, eller med et operativ system hvor man så har mulighed for gratis opdatering til windows 7 når den udkommer? Overvejer nemlig at vente med at købe min bærbar, så jeg helt kan undgå vista, og samtidig ikke skal betale ekstra for at få win 7
Avatar billede visky83 Nybegynder
25. juni 2009 - 09:04 #10
Okay...
Jeg kan dog ikke læse dine links vedr. yahoo mail

Hvordan giver jeg point til flere af jer?
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2009 - 09:14 #11
marker den - de svar til venstre du vil give point.

husk at selv om de skriver det er en realise candiat RC er det stadig en beta version. groft sagt er det den version der kommer tættest på den endelige version men der kan SAGTENS komme ændringer.
det er sådan set lige gyldigt hvilken version af win 7 du henter fordi den bliver opdateret. det vil bare være registreringen i nederste højre hjørne der vil være anderledes f.eks står der på min
windows 7
evaluation copy build 7100
du har den ifølge min hukommelse i et år og så skal du købe den eller fjerne den
Avatar billede Jensen DK Novice
25. juni 2009 - 13:02 #12
Den Windows7 RC kører til juni 2010.
Dem du vil give point, sætter du flueben i firkanten under det farvede svar, og klikker så accepter svar nede til venstre.
Avatar billede Jensen DK Novice
26. juni 2009 - 06:25 #14
Virker det første link ikke så prøv her.
http://www.pcworld.dk/art/10933?a=newsletter&i=948
Avatar billede visky83 Nybegynder
26. juni 2009 - 08:05 #15
#14
Mange tak for linket:-) Blot lige for at skære det ud i pap i 1 sætning: Hvis man køber ny computer fra idag, så kan man få en gratis opdatering til win 7 (vil selvfølgelig spørge nede i butikken)? Er det ikke korrekt forstået?

Tak
Avatar billede Jensen DK Novice
26. juni 2009 - 12:48 #16
Ja det er det de påstår.