Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2009 - 11:12 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

mini pc med lavt el forbrug alternativer

jeg overvejede ellers og selv bygge en micro pc over et intel atom bundkort men prisen holder ikke ifh til denne model

http://shop.ktds.dk/group.asp?group=106

findes der bedre og ligså billige alternativer som denne model .

der skal kun ligge xp pro på den alt lager skal køre på en ext nas disk med spejling som andre pc´r også har tilgang til .

overvejer denne nas :http://www.zyxel.co.uk/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20050125090459&CategoryGroupNo=PDCA2009010

eller en http://www.lacie.com/dk/products/product.htm?pid=11090 fordelen ved denne er den er incl 1tb disk men diske til den anden har jeg dog liggende 2x320gb
Avatar billede drenriza Nybegynder
20. juni 2009 - 12:17 #1
Pris
Starter. 2.518kr
Slutter. 2.847kr

Asus Eee Stationær 20 watt(forbrug)
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=49&Sort=&Soegeord=Eee&chkSoegSaetning=&searchArea=products
Avatar billede justrace Novice
20. juni 2009 - 12:35 #2
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2009 - 13:17 #3
asus er udelukket jeg har aldrig oplevet så dårlig en service / reperations tid fra et firma som dem .

3 mdr ja i hørte rigtig på en asus eee og så kom den retur med ligså mange fejl som den blev sendt til holland med .

så asus/acer/medion er udelukket kender lidt for godt til deres service .

Sammenlignet med den justrace linker til som jeg også allerede har set ser det ud til man får mere for pengene i den model en eee boxen .

adesken har fx 2gb ram standard/5400 rpm disk dvd drev ,der har asus 1 gb /4500 rpm disk ingen dvd det kommer oveni så holder deres pris ikke mere
Avatar billede madfarmer Nybegynder
20. juni 2009 - 18:48 #4
Hvis du køber delene hjem hver for sig og samler det selv, kan du få en LANGT bedre mini-computer til 1800kr. Det eneste du skal er at skrue et bundkort ind i et kabinet, plugge en ramblok i, og sætte kablet til harddisken, og strømstikket i :) bundkortet hedder D945GCLF2, det koster 570kr og har alt på nær ram og hd. Det kan findes rimeligt billigt.. jeg fandt en fremragende 1tb WD green caviar til ca 600kr og 2gb gode ram for en slik. til kabinet skal du bruge mini-itx tror jeg det hed. De findes efterhånden mange stedder.
Avatar billede madfarmer Nybegynder
20. juni 2009 - 18:52 #5
Skal lige siges at fordelen ved en atom også er at den er meget støm-besparende.. Derfor var mit LANGT bedre ikke lige gennemtænkt.. Da den selvfølgelig er langsommere end en core-2
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2009 - 19:20 #6
vedr D945GCLF2 bundkortet ,så har det ikke dvi til skærmen .Ellers havde det været ok.

vedr Asus eee box b204 jeg har en stående på gulvet til test og den er ikke speciel imponerende hastigheds mæssigt til vores brug .
Avatar billede madfarmer Nybegynder
20. juni 2009 - 20:44 #7
Nej.. men køber du et hd2400 radeonkort for 200kr så har det :)
Avatar billede madfarmer Nybegynder
20. juni 2009 - 20:46 #8
der var jeg lige lidt hurtig.. det koster nærmere 300kr
Avatar billede justrace Novice
20. juni 2009 - 20:47 #9
... ja da, og der røg strømforbruget så op over det dobbelte. :)
Avatar billede madfarmer Nybegynder
20. juni 2009 - 23:35 #10
Men burde stadig være en del under en core2-duo...
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2009 - 18:21 #11
så er zotac ionitx d-e bestilt med 2x2gb dual ram ddr2 800 det kommer på mandag så i skal nok høre hvordan bundkortet er .