Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2009 - 19:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hvordan håndterer man lion batterier når de ikke skal bruges

jeg har 5 10.8v lion batterier de 3 af den er sprit nye og har ikke været lade de er tomme fra bosch .

hvordan håndterer jeg disse 3 batterier da jeg ikke lige pt har brug for dem da jeg har 2 andre 10.8v batterier jeg bruger .

hvordan håndterer bosch batterierne om de ligger på lager i 2år hos dem og ikke bliver ladet eller de ligger hos kunder er jo det samme eller ?

alternativ skal jeg sælge nogen af batterierne de stammer fra jeg købte hele maskin serien i 10.8 serien
Avatar billede Computergeek Nybegynder
19. juni 2009 - 19:47 #1
De skal lades fuldt op og så kan du lade dem ligge så længe du vil...
Avatar billede justrace Novice
19. juni 2009 - 19:57 #2
Du skal IKKE gøre noget som helst ved dem. De er fra fabrikken ladet til lagring.
Hvis du lader dem op, bryder du den "dvale" som de er fra fabrikken.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2009 - 20:02 #3
det er også det jeg tænkte der må være noget spec de gør ,'bosch kan jo ikke vide hvornår varen bliver solgt i butikken enten 14dage efter butikken modtager værktøjet fra bosch eller der går et år før det bliver solgt

jeg er klar over 5 batterier er mange men de 2 havde jeg i forvejen fra en skruemaskine .
Avatar billede justrace Novice
19. juni 2009 - 20:10 #4
Netop, men syntes du skal prøve at spørge Bosch, da det jo vil være ret kedeligt hvis de ligger og brænder sammen.
Har selv 3 til min DeWalt skruemaskine, og de er efterhånden blevet ret sløve, så de ikke kan levere strøm i ret lang tid.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2009 - 20:18 #5
jeg vil skrive til den nu så jeg får nok et svar mandag/Tirsdag fra dem

Du hører fra mig
Avatar billede justrace Novice
19. juni 2009 - 20:30 #6
Ok, og alternativt kunne de jo sælges, godt nok med lidt tab, men det vil jo være bedre at sælge 3, og så senere bruge pengene til 2 nye en gang når man får brug for det, end 3 der er gået til.
Avatar billede Computergeek Nybegynder
21. juni 2009 - 16:01 #7
Nå ok jeg troede de var brugt...
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2009 - 11:30 #8
så kom svaret fra bosch .

De skrev flg .

de batterier der ikke er ladet på dem kan jeg gemme og så bruge den dag jeg får behos for det når de andre går ned .

lyder utroligt.

men ellers hvis nogen kan bruge et batteri der ikke er påbegyndt ladning på så sig til .
Avatar billede justrace Novice
22. juni 2009 - 11:40 #9
Det er da rart at vide. Det er fordi cellerne først bliver aktive første gang de bruges, og derfra begynder nedbrydningen.
Det er også derfor det er ret vigtigt at et nyt batteri lades 100% op første gang. Nu er lithium-ion batterier ikke de mest kritiske.
Avatar billede justrace Novice
22. juni 2009 - 11:40 #10
Bruger DeWalt 12V. :)
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2009 - 18:14 #11
lægger du et svar
Avatar billede justrace Novice
25. juli 2009 - 18:24 #12
Ja så pyt da. :)

Held og lykke med lagringen.