Avatar billede glenn007 Nybegynder
19. juni 2009 - 11:54 Der er 7 kommentarer

LIST spørgsmål

jeg får lavet en liste af fra en anden liste ved hjælp af random udvælgelse. men hvordan for jeg yderliger skrevet en ny liste med de rasterende der ikke blev ud trukket

for (int i = 0; i < 20; i++)
            {
                randoms.Add(fleeces.DequeueRandom(generator));

            }

            var output = randoms.Implode(",");
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2009 - 13:07 #1
Din kode er svaer at gennemskue, men det er nemt at tage en del af en liste og at tage differencen mellem to lister.

Demo:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;

namespace E
{
    public class Program
    {
        public static void Main(string[] args)
        {
            List<string> lst = new List<string>{ "A", "BB", "CCC", "DDDD", "EEEEE" };
            Console.WriteLine(lst.Aggregate((s1,s2) => s1 + "," + s2));
            List<string> part = lst.FindAll((s) => s.CompareTo("D") < 0);
            Console.WriteLine(part.Aggregate((s1,s2) => s1 + "," + s2));
            List<string> notpart = lst.Except(part).ToList();
            Console.WriteLine(notpart.Aggregate((s1,s2) => s1 + "," + s2));
            Console.ReadKey();
        }
Avatar billede glenn007 Nybegynder
19. juni 2009 - 13:55 #2
hej igen arne.
ja jeg fik vist givet for lidt info, sorry.

det jeg prøvede at sige var om  man evt. kan lave noget alla det samme hvor den tager en hel liste  som den her:
,
//min  id liste
List<string> lst = new List<string> {
                "2", "3", "4", "5", "6", "7", "8" };

og sammenligner med den her variabel
// reservededeid liste som indeholder en uordnet liste
var randoms = new List<string>();

således at der laves en helt ny liste ( ledig id liste )
indeholdende  list lst minus alt i liste randoms hvor den smider summen i lidig listen )
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2009 - 15:35 #3
Ja.

Det er det som jeg laver med Except i mit eksempel.
Avatar billede glenn007 Nybegynder
20. juni 2009 - 12:30 #4
arrhhh der ringede en klokke. jeg havde set dit eksempel som en komplet løsning på mit problem og ikke som en samling af eksempler til forskulligt brug :)

mange tak arne det løste opgaven.

endnu en gang :)
Avatar billede glenn007 Nybegynder
20. juni 2009 - 12:32 #5
hov en lille ting mere med liste.

kan en liste ikke være public ?

jeg synes kun man kan arbejde med dem lokalt ?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2009 - 23:04 #6
List<> kan bruge som field ligesom alle andre typer.

Hvis det driller så post lidt kode og fejlbesked.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2009 - 23:05 #7
Og et svar fra mig.