Avatar billede trench Nybegynder
18. juni 2009 - 19:44 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

E-mail virker ikke

Outlook 2003.

Jeg kan ikke få min email til at virke. Beskeder jeg sender kommer ikke frem. I perioder kan jeg heller ikke modtage.

Jeg er netop for to dage siden tilsluttet Cybercity (nu Telenor). Og er sikker på, at jeg har tastet de rigtige oplysninger ind i min Outlook.
Jeg kan til gengæld ikke finde ud af om der er noget jeg har gjort forkert - eller glemt at gøre - på Cybercitys/Telenors hjemmeside. Jeg har fået en email adresse som hedder noget med et længere nummer. Den har jeg selvfølgelig været inde og lave et alias på, så jeg i stedet har en synlig adresse med mit eget navn.

Man kan ikke komme igennem til support. Sidst ventede jeg forgæves i 50 minutter (hvis det er standard, skal jeg efter kun tre dage allerede meget snart igen til at se mig om efter en ny udbyder. Gider sgu ikke være til grin), så der kan jeg ikke få hjælp.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. juni 2009 - 19:53 #1
Avatar billede b-and Novice
18. juni 2009 - 20:12 #2
Jeg har erfaring for at den slags fejl ofte skyldes forkert navn eller kodeord.  Ofte hjælper det at slette hele herligheden og så oprette den igen.  Så ovenstående indlæg burde faktisk kunne hjælpe dig - du skal kan også lige se her > http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice_bredbaand/teknisk_hjaelp/email/opsaetning_af_email/outlook_2000/

Ellers så prøv om dette kan hjælpe dig

Vælg den rigtige udgave.

Outlook 2002 & 2003
Åben Outlook > Hjælp > Om Microsoft Outlook > Deaktiverede elementer.
Er der nogen der så aktiver dem igen - og se om det har hjulpet.

Er det ikke løsningen så prøv følgende:
Put din Office CD/DVD i drevet og når programmer popper op - så luk det med i det røde kryds oppe i højre hjørne.
Åben så Outlook > tryk på > Hjælp > Find og ret fejl.
Lad den scanne programmet - og efter scanning genstart.

Outlook 2007
Åben Outlook > Hjælp > Office Diagnosticering.

Kør scanningen.
Avatar billede trench Nybegynder
18. juni 2009 - 20:20 #3
Jeg fik på et tidspunkt en fejlmeddelelse tilsendt, når jeg sendte en e-mail. En besked om at den ikke kunne leveres. Men det var i går. I dag har jeg ikke fået nogen sådan. E-mails bliver tilsyneladende sendt, men de kommer ikke frem (har sendt til flere online konti jeg har).

Jeg hár tastet de korrekte oplysninger ind.
Den vejledning du linker til er ikke korrekt. Indgående og udgående hedder nu mail.telenor.dk
Når jeg efter at have udfyldt alle felter klikker på "Test kontoindstillinger", får jeg grønne flueben hele vejen. Så der kan ikek være noget i vejen.
Avatar billede trench Nybegynder
18. juni 2009 - 20:26 #4
Linket til Outlook 200 kan ikke bruges til Outlook 2003.

Og hvorfor f..... er der vejledning til både 2000 og 2007, men ikke 2003.
Bortset fra det, så tror jeg ikke det har noget med opsætningen i Outlook at gøre. Alle oplysninger jeg har tastet ind, svare til dem jeg har stående på papiret fra dem.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. juni 2009 - 20:46 #5
Kan du modtage?
Altså, hvis du sender fra én af de online konti du omtaler?

Linket til Outlook 200 kan ikke bruges til Outlook 2003
Hvor går det galt?
Avatar billede trench Nybegynder
18. juni 2009 - 20:54 #6
Der var ingen deaktiverede elementer.

Jeg har nu med cd'en i kørt 'Find og ret fejl'. det har ikke ændret noget. Har lige prøvet at sende e-mails til to forskellige postkasser. Intet kommer frem.

Hvilket mareridt. Det en mareridt (Stofanet) afløser det andet (Telenor). :(
Avatar billede trench Nybegynder
18. juni 2009 - 20:58 #7
Ja jeg kan godt modtage (lige nu). Om det vare ved, ved jeg ikke. Har ikke kunnet hele tiden.

Citat: "hvor går det galt?"
Allerede ved punkt to. Der er ikke noget som hedder 'Reconfigure mail support'.
Avatar billede trench Nybegynder
18. juni 2009 - 21:01 #8
Mht. at modtage: Dem jeg lige har prøvet med, er som sagt kommet frem. Men adskillige mails som jeg tidligere har sendt til min Outlook er stadig ikke kommet frem. Virker som om de er forsvundet ud i ingenting.
Avatar billede b-and Novice
18. juni 2009 - 21:25 #9
Har du tjekket din udbakke, at de ikke hænger der??
Avatar billede trench Nybegynder
18. juni 2009 - 21:26 #10
Jeg må nok skrive til dem. Og så vente det halve år der går før de svare. Ser ud til det er sådan Deres "support" fungere!

Altid noget det er emails og ikke Internettet det er noget galt med.
Avatar billede trench Nybegynder
18. juni 2009 - 21:28 #11
Ja den er hel tom. Ellers ville jeg heller ikke kunnet have undgåp at opdage det. Der står jo antallet af emails i parantes ud for hver mappe.
Okay, man kunne selvfølgelig glemme at kigge overhovedet.
Avatar billede b-and Novice
18. juni 2009 - 21:43 #12
Kopi > Jeg har fået en email adresse som hedder noget med et længere nummer. Den har jeg selvfølgelig været inde og lave et alias på, så jeg i stedet har en synlig adresse med mit eget navn.

Du har ikke fået en email adresse der er et længer nummer!!

Du har fået et brugernavn som er et længer nummer - jeg har mistanke om at du ikke har brugt det.  Brug det nummer og prøv så igen…
Avatar billede vejmand Juniormester
18. juni 2009 - 21:47 #13
Prøv at tjekke din webmail. http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice_bredbaand/teknisk_hjaelp/email/webmail/
De mails du sender fra én af de online konti du omtaler, skal findes her.
Hvis de ikke gør det, så har du sendt dem til en forkert e-mail-adtesse, og så kan Outlook selvfølgelig heller ikke hente dem ned.
Avatar billede trench Nybegynder
18. juni 2009 - 22:35 #14
Jo jeg har fået en email der er et længere nummer. Den hedder dsl(en række tal)@vip.cybercity.dk
Avatar billede vejmand Juniormester
18. juni 2009 - 22:37 #15
Har du tjekket din webmail?
Avatar billede trench Nybegynder
18. juni 2009 - 22:38 #16
Hvor "morsomt"! Når jeg går ind på den side og klikker på linket 'Webmail', får jeg den hvide side med teksten "Webstedet afviste at vise denne webside".
Avatar billede trench Nybegynder
18. juni 2009 - 22:40 #17
Nå, jeg fandt et andet link. Øjeblik, så skal jeg fortælle om der var noget i den.
Avatar billede trench Nybegynder
18. juni 2009 - 22:41 #18
Citat: "Denne mappe er tom".
Avatar billede trench Nybegynder
18. juni 2009 - 22:44 #19
Okay. Jeg kan ikke finde noget som helst forkert i nogen af felterne i Outlook. Men nu prøver jeg alligevel at slette det hele og taste det ind igen.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. juni 2009 - 22:48 #20
Jamen, så er det jo ikke Outlook der er problemet.
Outlook henter jo mails derfra, og når der ikke er nogen, kan den jo heller ikke hente dem.

Det kunne tyde på, at dem du mener er "forsvundet ud i ingenting" er blevet sendt til en forkert e-mail-adresse.

Du kan prøve følgende:
Luk Outlook
Send en mail fra én af de online konti du omtaler.
Åbn din Webmail og se om den er der.
Hvis den er det, åbn Outlook og se om ikke den henter den.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. juni 2009 - 22:55 #21
Lige en tanke:
Hvis der er en spam-mappe i Outlook, så tjek lige om de forsvundne mails ligger der.
Også på din webmail, hvis der er en spam-mappe, så tjek den.
Avatar billede trench Nybegynder
18. juni 2009 - 23:31 #22
Jeg forstår ikke en pind af det her. Lige nu kan de pludselig sende og modtage. Jeg har ikke foretaget mig en dyt.
Godt nok har jeg for lidt siden slettet alle oplysninger og tastet dem ind igen. Men der var _ingen_ fejl. Det jeg slettede og tastede ind, var 100 % identisk. Jeg har tjekket det igen og igen, så jeg kan ikke tage fejl hvad det angår!
Avatar billede trench Nybegynder
18. juni 2009 - 23:33 #23
Jeg har tjekket felterne et ad gangen. Mange gange. Igen: Det jeg slettede og det jeg tastede ind er fuldstændig det samme. Det er ikke bare 100 men 1000 % sikkert!!!
Avatar billede trench Nybegynder
18. juni 2009 - 23:34 #24
Det må sgu være et tilfældigt sammentræf. Om 10 mintter eller to timer virker l*rtet nok ikke igen.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. juni 2009 - 23:44 #25
Det er altså set før, at det hjælper at slette sin konto, og så oprette den igen.
Hvis du igen får problemer, så husk at tjekke din webmail.  :-)
Avatar billede trench Nybegynder
19. juni 2009 - 00:08 #26
Tak for engagementet! :)
Avatar billede trench Nybegynder
19. juni 2009 - 00:09 #27
b-and -> Du skulle egentlig også have haft lidt point. Jeg kan lægge deme til dig under 'Fri debat'.
Avatar billede vejmand Juniormester
19. juni 2009 - 00:13 #28
Velbekomme, og tak for point.

Jeg dele med b-and her: http://www.eksperten.dk/spm/878725
Avatar billede trench Nybegynder
19. juni 2009 - 00:45 #29
Okay ...