Avatar billede Lugi Nybegynder
17. juni 2009 - 15:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Splejse to lister og hæve information fra en matchende linje

Hej
Jeg har en liste fra to kilder hvor der indgår navne og efternavne på alle linjer, men hvor alle andre oplysninger er forskellige. De linjer der kommer fra den ene kilde har de suplerende oplysninger til venstre, mens de andres ligger til højre. Jeg har nu sorteret efter navn og efternavn og kørt sand/falsk både på efternavn og navn. Nu ønsker jeg at hvergang jeg har en kombination sand/sand at den efterfølgende linje lægges i forlængelse af den forregående.
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede Snune Nybegynder
17. juni 2009 - 16:12 #1
eks. Dit data er i kolonne a med nøglen i b og kolonne d med nøglen i kolonne c. Din test er i e og f så hedder formlen

=hvis(og(e2=sand;f2=sand);a1&d1;"")
Avatar billede Lugi Nybegynder
18. juni 2009 - 10:06 #2
Tak!
Det virkede.
Christian
Avatar billede Snune Nybegynder
18. juni 2009 - 11:02 #3
Betyder det at jeg får point?
Avatar billede Lugi Nybegynder
18. juni 2009 - 11:11 #4
Ja,
men kan du ikke lige forklare mig hvordan jeg undgår at alle de felter der flyttes op i forlængelsen af det sand,sande udtryk kommer i et felt?
Jeg vil gerne have dem i samma antal felter som der er variabler eller at de kommer op i samme felt med tabulator, komma eller afstand imellem, så at jeg selv kan skille dem ad.
Hilsen
Christian
Avatar billede Snune Nybegynder
18. juni 2009 - 12:21 #5
To celler ved siden af hinanden - fjern den celle du ikke vil se i hver
celle g2 =hvis(og(e2=sand;f2=sand);a1;"")
celle h2 =hvis(og(e2=sand;f2=sand);d1;"")

Med adskillelse - sæt noget imellem a1 og d1 teksten med &" - "&
=hvis(og(e2=sand;f2=sand);a1&" - "&d1;"")
Avatar billede Lugi Nybegynder
18. juni 2009 - 13:27 #6
Tak