Avatar billede Shasim Novice
12. juni 2009 - 10:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Visning af side på Mac

Hej
Jeg har engang lavet denne side www.ifoqus.dk, men kan forstå at der er problemer med at se den på Mac. Jeg har ikke selv Mac så jeg kan tjekke, og selvom jeg havde, så ville jeg egentlig ikke vide hvad jeg skulle rette for at løse problemet.

Min swf er 1560x600, og meninger er at den skal centreres på skærmen med "siderne" ragende udenfor hvis det er nødvendigt. Den skal altså ikke scales. Jeg bruger swf-object, og det virker på pc.

Nogen der kan hjælpe med en løsning der også virker på Mac?

Vh. Shanne
Avatar billede tjaz Nybegynder
12. juni 2009 - 10:55 #1
Der kommer ganske korrekt ikke noget frem i safari. Du behøver ikke PC for at køre safari.

Jeg vil anbefale dig, at du henter en FireFox og en safari browser, så skulle du med din egen internet explorer være godt dækket ind til test af din hjemmeside.

http://getfirefox.com
http://www.apple.com/safari/
Avatar billede tjaz Nybegynder
12. juni 2009 - 10:55 #2
Det jeg ville have skrevet var: "du behøver ikke Mac for at køre safari"
Avatar billede Shasim Novice
12. juni 2009 - 11:14 #3
Tak for det. Nu har jeg lige prøvet i Firefox, og der bliver hele swf'en vist i bredden, men ikke i højden. Så har du evt. også et bud på en løsning på mit visningsproblem, altså hvordan jeg kan vise siden på den ønskede måde i alle browsere/platforme?
Avatar billede andersbro Nybegynder
16. juni 2009 - 00:27 #4
Begynd med at bruge den nyeste udgave af swfobject. Der er desuden masser af tutorials rundt omkring til at arbejde med flash i 100% højde og bredde, f.eks.

http://flashforum.dk/tutorials/godt-i-gang-med-swfobject-20
Avatar billede Shasim Novice
16. juni 2009 - 10:00 #5
Okay, tak skal du ha' - jeg vil sætte mig og se på det. Vil du ha' points for ulejligheden, så smid et svar.

:)Shanne
Avatar billede andersbro Nybegynder
16. juni 2009 - 10:10 #6
Det var så lidt - og point kan man altid bruge....