Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
11. juni 2009 - 18:25 Der er 9 kommentarer

Hjælp min pc går ned :-(

Min statoinær pc er begyndt at gå ned. den lukker ganske enkelt. det sker gerne når jeg f.eks spiller pc spil. jeg har forsøgt at lave diskoprydning men så lukkerr den også ned. Jeg har slettet en brugerkonto der var kommet, den hed ASP. NET machine a, kan det vøre derfor min pc går ned.
Jeg har windows xp.
11. juni 2009 - 18:41 #1
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm ?

Kontoen [ASP. NET machine] har ikke noget med det at gøre !!!
11. juni 2009 - 18:41 #2
Velkommen til Eksperten.dk ...
11. juni 2009 - 18:45 #3
Du kunne gennemføre denne 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
11. juni 2009 - 18:46 #4
Tak for det. Faldt lige over siden og den ser god ud.. særligt når man ikke er så godt til det med pc.
11. juni 2009 - 18:53 #5
(Jeg afventer omtalte Log filer/tekst...)
Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
11. juni 2009 - 18:59 #6
Tak, men jeg kommer nok ikke til at få det helt klaret før i morgen. håber det er ok. skal nok søtte det ind så hurtig som muligt.
Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
11. juni 2009 - 21:02 #7
Malwarebytes' Anti-Malware 1.37
Database version: 2262
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2009-06-11 (20-50-54).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 204692
Tid tilbagelagt: 1 hour(s), 5 minute(s), 2 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:56:36, on 11-06-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\AluSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Application Launcher\Application Launcher.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Programmer\Labtec\WebCam10\WebCam10.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LComMgr\Communications_Helper.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\3\3Connect\AutoUpdateSrv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\KHAL2\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\ccc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LComMgr\LVComSX.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Teleca Shared\Generic.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Mobile Phone Monitor\epmworker.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\VAScanner\comHost.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\AUPDATE.EXE
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\LuComServer_3_4.EXE
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\LuCallbackProxy.exe
C:\Documents and Settings\Kristina  Kjeldsen\Dokumenter\hijackthis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ekstrabladet.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)
O2 - BHO: NCO 2.0 IE BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\coShared\Browser\2.6\coIEPlg.dll
O2 - BHO: Symantec Intrusion Prevention - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\IDS\IPSBHO.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Show Norton Toolbar - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\coShared\Browser\2.6\CoIEPlg.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [osCheck] "C:\Programmer\Norton 360\osCheck.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UserFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -u
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [Sony Ericsson PC Suite] "C:\Programmer\Sony Ericsson\Mobile2\Application Launcher\Application Launcher.exe" /startoptions
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechQuickCamRibbon] "C:\Programmer\Labtec\WebCam10\WebCam10.exe" /hide
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCommunicationsManager] "C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LComMgr\Communications_Helper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Watch] C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-21-117609710-162531612-725345543-501\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe (User 'Gæst')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Opdateringsagent.lnk = ?
O4 - Global Startup: Windows Search.lnk = C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} - http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/QuickTime/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2008.10.10_v5.5.8/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://gfx1.hotmail.com/mail/w2/resources/MSNPUpld.cab
O16 - DPF: {6A344D34-5231-452A-8A57-D064AC9B7862} - https://webdl.symantec.com/activex/symdlmgr.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1198788265890
O16 - DPF: {D6E7CFB5-C074-4D1C-B647-663D1A8D96BF} (Facebook Photo Uploader 4) - http://upload.facebook.com/controls/FacebookPhotoUploader4_5.cab
O16 - DPF: {EDFCB7CB-942C-4822-AF14-F0B687409848} (Image Uploader Control) - http://korthuset.seavus.com/ImageUploader4.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{0AEBDFF2-7328-47A4-8C96-BD26F4C482C8}: NameServer = 80.251.192.244 80.251.192.245
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{0AEBDFF2-7328-47A4-8C96-BD26F4C482C8}: NameServer = 80.251.192.244 80.251.192.245
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning (Automatic LiveUpdate Scheduler) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\AluSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\VAScanner\comHost.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdate1c98f4910ea2fdc) (gupdate1c98f4910ea2fdc) - Google Inc. - C:\Programmer\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\Bluetooth\LBTServ.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\LuComServer_3_4.EXE
O23 - Service: LiveUpdate Notice - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: LVSrvLauncher - Labtec Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\SrvLnch\SrvLnch.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

--
End of file - 10981 bytes
11. juni 2009 - 21:31 #8
Jo - det er rigtigt gennemført...
Men ikke så meget at gi' af der...

Jeg tror måske på #1 ?
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm
Avatar billede kkjeldsen Nybegynder
12. juni 2009 - 14:01 #9
første gang jeg prøvet virke det ikke, men nu har jeg gjort det igen og nu virker den :-) Nu har jeg ikke kunne få den til at virke i flere mrd og nu virker den perfekt. Nu er det så kun min mands pc jeg skal have fixet.  Mange tak. Der er noget med at jeg kan give dig point, men jeg ved ikke hvordan..
Kristina