Avatar billede swende Nybegynder
10. juni 2009 - 21:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde harddisk efter installation af nyt bundkort

Hejsa.

Jeg har lige sat et nyt bundkort i min PC. Det tog en hel dag, da jeg ikke har forstand på det.

Nu har jeg tændt den op, og nu står der på skærmen at den ikke kan finde harddisken. Er det noget jeg kan gøre noget ved uden at skille kabinettet af igen?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
10. juni 2009 - 21:56 #1
du kan tage din kabinetside af, og hive batteriet ud, og sætte det i igen.
Avatar billede justrace Novice
10. juni 2009 - 22:02 #2
Hvad siger den i bios?
Avatar billede swende Nybegynder
10. juni 2009 - 22:14 #3
Der står at mit IDE primary er mit DVD-drev. Og på resten står der "none".
Avatar billede justrace Novice
10. juni 2009 - 22:17 #4
Hvis harddisken og DVD-drevet sidder på samme kabel, skal du sætte junperen på DVD-drevet til slave.
Avatar billede swende Nybegynder
10. juni 2009 - 22:39 #5
Det hjalp sgu. :) Tak for det.

Du må meget gerne lige svare, så du kan få nogle point.

En ændring der har været, siden installationen af bundkortet, er, at nu larmer min blæser vanvittig meget. Vil i mene at strømforsyningen ikke kan klare mere belastning?
Avatar billede justrace Novice
10. juni 2009 - 22:44 #6
Hvor mange W er den på, og hvad hardware er der i maskinen?
Avatar billede swende Nybegynder
10. juni 2009 - 22:53 #7
Den er på 450 W.

I maskinen ligger der AMD Athlon 64x2 AM2, GeForce 7950 MB Dual DVI og 1GB DDR2 RAM.

Det var hvad jeg lige kunne finde frem. Var det noget der kunne hjælpe dig?
Avatar billede swende Nybegynder
10. juni 2009 - 23:01 #8
Jeg fandt problemet. En lille ledning sad på blæseren. :) Jeg kunne slet ikke se den.

Tusind tak for hjælpen.
Avatar billede justrace Novice
10. juni 2009 - 23:06 #9
Var så lidt, og selv tak.

Den er jo ikke voldsom stor, men tror nu nok den kan klare det, men er nok lidt mere belastet end før. Står den af, sker der såmænd ikke yderligere skade på andet.