Avatar billede azerty Juniormester
07. juni 2009 - 13:09 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Firewall melder om indbrudsforsøg

Styresystem: Windows XP SP3 (nLite: minus Internet Explorer, minus Outlook Express) - fuldt opdateret.

Firewall: Online Armor 3.5

Antivirus: Avast

--

Armor melder engang imellem (ikke ret tit) om, at den har afvist udefrakommende forsøg på at hilse på min computer. Den seneste meddelelse lyd noget i retning af flg:

"81.32.138.23:445/tcp er blevet afvist bla bla..."

Jeg tjekkede ip 81.32.138.23, og det er noget i Spanien ved navn "Hostname:    23.red-81-32-138.dynamicip.rima-tde.net"

Er det noget at være bekymret over, eller skal jeg bare glæde mig over, at min firewall tilsyneladende snupper indbruddet?
Avatar billede f-arn Guru
07. juni 2009 - 13:13 #1
Hvis jeg var dig ville jeg ikke være bekymret. Den slags står i alle firewall logs
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
07. juni 2009 - 13:21 #2
Firewalls har det med at opfange almindelig traffik som "indbrudsforsøg". Generelt sker der typisk ikke målrettede angreb/indbrudsforsøg på hjemmebrugere, så jeg mener at du kan tage det helt roligt.  Og som du selv siger, så har firewallen jo afvist "forsøget".
Avatar billede azerty Juniormester
07. juni 2009 - 14:34 #3
Tak - det beroliger mig.

Tidligere brugte jeg Zone Alarm, og den rapporterede om "angrebsforsøg" ("ping", hed det vist) én gang, hvorefter man kunne vælge "stealth mode". Herefter ville fremtidige hændelser af denne art blive afvist uden at bruger blev adviseret.

f-arn og forevernewbie, læg et par svar, så jeg kan komme af med nogle points :-)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
07. juni 2009 - 14:38 #4
Godt du er rolig nu :-)
Avatar billede f-arn Guru
07. juni 2009 - 14:41 #5
Et svar :-)
Avatar billede f-arn Guru
07. juni 2009 - 14:43 #6
Jeg prøver lige igen :-)