Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. juni 2009 - 19:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Synliggørelse af formålet med kategorien "Eksperten" samt underkategorier

Hej Eksperten.

Hvad med at synliggøre FORMÅLET med kategorien "Eksperten" samt underkategorierne "Fejl" og "Forslag" (og de andre)?

Folk fatter jo åbenbart ikke hvad de to underkategorier skal bruges til, og de lægger ikke mærke til "Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?"-boksen. Alle de irrelevante spørgsmål der er oprettet i kategorierne er bevis på dette!

En mere synlig udgave af boksen "Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?" ville nok hjælpe en del.

Det er fint at boksen lige nu passer fint ind i designet, men layoutet er dumpet med hensyn til at opfylde formålet, hvilket er at gøre brugeren opmærksom på noget.
Jeg forslår derfor baggrundsfarven #ffcc00 (orange) som ikke passer ind i designet, og vil derfor nemt blive set.

Der skal rettes i CSS-klassen "newquestioncategorydesc":

div.newquestion div.newquestioncategorydesc {
        clear: both;
        border: 1px solid #000000;
        background-color: #cbcbcb;
        padding: 5px;
        margin-top: 5px;
    }

Hvis det ikke hjælper, forslår jeg at felterne "Overskrift" og "Dit spørgsmål" (i "Eksperten" samt underkategorierne) er blokeret, og først vises når man har bekræftet at man forstår formålet med kategorien.
Boksen/beskeden der blokerer for felterne skal vises hver eneste gang man er ved at oprette et spørgsmål i Eksperten-kategorierne.. ellers går det sikker galt.

Det er hvad man kan kalde "et vink med en vognstang", som folk vil forstå!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. juni 2009 - 19:37 #1
Hvis man vil se hvordan boksen kommer til at se ud:

1) Vælg kategori (lige meget hvilken)

2) Klik på "Opret: Spørgsmål"

3) Indsæt følgende linie (det er KUN 1 linie) i URL/adresse-feltet i browseren:

java script: f="ffcc00"; d=null;ds = document.getElementsByTagName("div"); for(i=0,len=ds.length;i<len;i++){if(ds[i].className=="newquestioncategorydesc"){d=ds[i];break;}};if(d){d.style.backgroundColor=f;};void(0)

4) Af sikkerhedsmæssige årsager (går jeg ud fra) vil Eksperten af sat et mellemrum mellem "java" og "script", som skal fjernes.

5) Tryk på ENTER tasten.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
06. juni 2009 - 20:04 #2
Takker for forslaget. Det er en god ide. Ikke mindst fordi jeg ofte bliver skældt ud af folk der bruger kategorierne forkert :-)

Vi arbejder på en løsning hvor vi kan flytte folks spørgsmål,men det nemmeste er selvfølgelig at folk gør det rigtige første gang.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2009 - 21:29 #3
Ja det er en god ide, og det sagde du også sidst :D
Avatar billede snowball Novice
06. juni 2009 - 21:41 #4
Vi er klar over problemet, og jeg lavede tidligere på ugen faktisk lidt statistik på netop dette problem.

I løbet af de sidste 6 måneder er der oprettet lidt over 300 spørgsmål i de fire Eksperten kategorier. Af de spørgsmål er der over 55% som absolut intet har med Eksperten kategorierne at gøre og dermed burde være oprettet i en helt anden kategori.

Mit eget forslag går på, at vi kan præsentere brugeren for en stor fed <DIV> når man vælger "Eksperten" som hovedkategori, hvori vi klart og tydeligt beskriver, at denne kategori kun er til spørgsmål om selve Eksperten. Så skal man så vælge "OK" eller "Fortryd" til om man er ved at oprette spørgsmålet i den rette kategori.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2009 - 12:37 #5
Det lyder som en god ide!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. oktober 2009 - 12:30 #6
Det er nok på tide at lukke igen.. :-)

- tror lige at jeg snupper alle pointsne.. :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. oktober 2009 - 15:27 #7
Du skal nok lige huske at acceptere dit svar ;)
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2009 - 15:41 #8
Da jeg er enig med jer i at det ville være en rigtig god ide, syntes jeg, du skal give mig de point .-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. oktober 2009 - 03:30 #9
hehehe.. noob behind the wheel.. :-)

Desvære, samsonjens.. jeg skal bruge dem til at overhale arne_v.. :-P