Avatar billede drop Nybegynder
05. juni 2009 - 20:54 Der er 3 kommentarer

klip værdi og læg til i anden kollone

Kan man lave en funktion eller makro, som klipper en værdi ud af en celle og ligger den til i en kollone med allerede eksisterende værdier.

Det skal benyttes til, at have man kan indtaste et tal, trykke enter og så tommes cellen og værdien ligges til. Derefter skal dette kunne gøre igen, så tallene løbbende bliver lagt sammen.

håber i kan hjælpe!
Avatar billede excelent Ekspert
05. juni 2009 - 21:10 #1
Indsæt i arkets kodemodul

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column < 2 Then Exit Sub
Application.EnableEvents = False
Target.Offset(0, -1) = Target.Offset(0, -1) + Target.Value
Target = ""
Application.EnableEvents = True
End Sub
Avatar billede drop Nybegynder
05. juni 2009 - 21:56 #2
Tak for svaret, men kan ikke få det til at virke.. ha du mulighed for at hjælpe lidt på vej..?
Avatar billede excelent Ekspert
05. juni 2009 - 22:15 #3
Højreklik på arkets fane, vælg vis programkode, indsæt kode der