Avatar billede ole8 Nybegynder
31. maj 2009 - 23:16 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan kan man rette i sit billede?

Jeg har HP Photosmart Essential 3.5, men hvordan kan jeg bruge det til at rette i mine billeder ?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
31. maj 2009 - 23:40 #1
Seriøst du kan da ikke spørge på den måde? det er jo et vidt begreb hvad du vil rette ..... der findes 1000 ting du kan gøre.

Skriv du mere om hvad du vil :...
Avatar billede ole8 Nybegynder
31. maj 2009 - 23:46 #2
Okay, kan du anbefalde et program? Til at beskære billeder, ændre baggrund og den slags.
Håber, du vil hjælpe.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
01. juni 2009 - 01:10 #3
Hej ole

Ja du kan finde noget online ellers er det photo shop ;)

http://www.imageeditor.net/

http://pixenate.com/

http://www.pcworld.dk/blogs/Webworld/1073?a=blog_rss&i=34

Good luck!
Avatar billede jinoh Nybegynder
01. juni 2009 - 08:33 #4
Jeg kan også anbefale GIMP (gimp.org) eller Paint Shop Pro, sidstnævnte koster penge, men GIMP er gratis og open source! Det virker måske en smule uoverskueligt i starten, men efter et stykke tid fungerer det bare perfekt!
Avatar billede fusion-it Nybegynder
01. juni 2009 - 08:42 #5
ole du må gerne give jinoh de 2 point ;))
Avatar billede jinoh Nybegynder
01. juni 2009 - 08:47 #6
Tak for det fusion-it! (;

Det er alt for meget :P Og ole, jeg håber det hjalp dig!
Avatar billede vejmand Juniormester
01. juni 2009 - 11:02 #7
ole8 er vist ikke meget for at lukke sine spørgsmål.... http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/ole8
Avatar billede jinoh Nybegynder
01. juni 2009 - 11:06 #8
Hold da op! Jeg ville da sætte pris på at den blev lukket (;
Avatar billede justrace Novice
01. juni 2009 - 11:06 #9
Hvad er det du gerne vil lave ved dine billeder?
Det er jo ikke det mest avancerede til det, men til "husmorredigering" kan det sagtens bruges.

Men hvis du vil lave seriøs redigering, er Adobe Photoshop Elements et rigtig godt program, og koster lige under 700,-

Du kan selvfølgelig også gøre det 110% og bruge næsten 10.000,- på Photoshop Cs4, men det er i de flestes tilfælde helt overdrevet.
Avatar billede jinoh Nybegynder
01. juni 2009 - 11:15 #10
10.000 på photoshop cs4 er overdrevet. Man behøver vel ikke en extended version til 3D arbejde.

Paint Shop Pro X2 Ultimate koster PT også 700 kroner, inklusive en Color sampler, 2GB USB-stik (ja hvem ku ikk også bruge det?), og en anmeldelse kan findes her:

http://www.digitalcamerareview.com/default.asp?newsID=3203&review=corel+paint+shop+pro+photo+x2

Jeg bruger selv PSPX2 Ultimate, og er rigtig tilfreds med det. Jeg kan endda bruge plugins til Photoshop og selve arbejdet med billeder og grafik kører glat! :D
01. juni 2009 - 11:51 #11
http://www.pensionistedb.dk/photofiltre_intro.htm - du kan ogsaa install DK sprog pakke... og GRATIS...
Avatar billede ole8 Nybegynder
02. juni 2009 - 01:00 #12
Jeg ved ikke hvordan jeg lukker spørgsmålene?
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juni 2009 - 02:47 #13
Hvis der ikke er lagt et "Svar", bér du hjælperen om at sende "Svar".
Hvis spørgsmålet er "død" uden hjælp, sender du selv et "Svar" som du efterfølgende accepterer.

Du sender et "svar" ved at flytte den lille prik oven over boksen, du skriver i.

Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for svaret, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.
Avatar billede sirene52 Praktikant
25. juni 2009 - 22:44 #14
Når du er inde i dit bibliotek, dobbeltklikker du på billedet, du vil redigere, så kommer du ind i redigeringsmenuen, som dog har ret begrænsede muligheder.

Et billigt program med mange flere muligheder er Photoshop Elements fra Adobe, som dog vist ikke findes på dansk. Du kan google det eller finde på Adobes hjemmeside. Det koster ca. 700,-kroner.
Avatar billede sirene52 Praktikant
25. juni 2009 - 22:47 #15
Sorry - jeg så bare der var et åbent spørgsmål - glemte at se, om der allerede var svaret/kommenteret. Det beklager jeg.