Avatar billede SebxXX Nybegynder
31. maj 2009 - 01:39 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af rigtig god bærbar

Hej
Jeg kunne rigtig godt tæmke mig at få en super god bærbar der kan det hele  og kan trække de helt store spil.
Mit budget er på 10.000 - 15.000 så godt og så billigt som muligt.

Indtil videre er det er Alienware m17 der er faldet mest i min smag, men ville rigtig gerne se om der var andre ??

TAK på forhånd  :)
Avatar billede jesna Nybegynder
31. maj 2009 - 08:14 #1
Hej

Nu plejer jeg ikke selv købe udstyr i elgiganten, men så lige de havde en udemærket bærbar til 9999,- kr.
En Toshiba Qosmio, med P8700 cpu, 4gbddr3 ram og 9800gtx 1024 ram grafikkort. Den er vist ok til gaming også.
Den rammer lige bunden af dit penge krav, men det er vel ok.

mvh Jakob
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2009 - 10:18 #2
Undlad at købe en AlienWare. Det er den første producent folk tænker på når de vil have en kraftig computer, men de er meget dyre og leveres ikke med dansk tastatur.

Dell ejer AlienWare, og du kan derfor få nogle computerer med ca. samme komponenter. Specielt deres XPS serie er rettet mod gamere. Har selv en af deres XPS'ere og er meget glad for den.

Jeg har tidligere svaret på et lignende spørgsmål som kan læses her:
http://www.eksperten.dk/spm/876202
Avatar billede justrace Novice
31. maj 2009 - 10:18 #3
ASUS har en med HD4870x2 grafikkort. :)
Avatar billede SebxXX Nybegynder
31. maj 2009 - 12:06 #5
Super
Men har kigget på den der Alienware og har opgraderet den lidt så den koster ca. 15000 dk kr. fra England, og den ser en del bedre ud end den du har forslået.

Og man kan få en til at sætte dansk tastatur på herhjemme.

Men er den virkelig bedre end Alienwaren

TAk på forhånd :)
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2009 - 12:15 #6
Få en til at sætte dansk tastatur på?
Held og lykke med det.
Jeg tror ikke det bliver særligt let at finde et dansk bærbar tastatur der passer til en AlienWare bærbar.

Fik du kigget på både Asus'en og en Dell?
Jeg så denne her på deres hjemmeside

XPS M1730
Imponerende ydeevne og hastighed med to SLI 512MB NVIDIA® GeForce® 9800M GT-grafikkort.
Intel® Core™ 2 Duo-processor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
Original Windows Vista® Home Premium SP1 - dansk
17" UltraSharp™ TFT-skærm med WUXGA (1920 x 1200), TrueLife™ og integreret 2.0 MP webcam
4096 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 667 MHz [2x2048]
320 GB harddisk (7.200 omdr./min.) Raid 0 Stripe med Free Fall Sensor (2 x 160 GB)
Fast, slankt 8x dvd+/-rw-drev med slot-loading, inkl. software

Det syntes jeg ser ud til at være et ganske glimrende tilbud.
Avatar billede SebxXX Nybegynder
31. maj 2009 - 12:24 #7
Super
men gider du at se om den er bedre end den her ALienware?? :)

http://www.alienware.co.uk/configurator_pages/m17.aspx?SysCode=PC-EU-LT-M17&SubCode=SKU-DEFAULT

£1,772.15 pund

Tak på forhånd :)
Avatar billede SebxXX Nybegynder
31. maj 2009 - 12:27 #8
Det er med

17-inch WideUXGA 1920 x 1200 LCD (1200p) with Clearview Technology

Dual 512MB ATI® Mobility Radeon™ HD 3870 - CrossFireX™ Enabled!  Increase Your Graphics Performance 80% with CrossFireX!

Intel® Core™ 2 Duo P8400 2.26GHz (3MB Cache 1066MHz FSB

Genuine Windows Vista® Ultimate 64-bit with Service Pack 1  Alienware Recommends!

Illuminated Keyboard - Alienware Exclusive Design!

4GB Dual Channel DDR3 SO-DIMM at 1067MHz - 2 x 2048MB  Choose 4GB of Memory for Increased Multitasking and Higher Speeds

Extreme Performance - RAID
  500GB 7200 RPM SATA (2 x 250GB) with Free Fall Protection

8x Dual Layer Burner (DVD±RW, CD-RW)

  Internal Intel® Ultimate N 5300 a/b/g/Draft-N Mini-Card with MIMO Technology  The World's First 450 Mbps Wi-Fi Adapter!
Avatar billede SebxXX Nybegynder
31. maj 2009 - 12:27 #9
og Internal High-Definition Audio with Surround Sound
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2009 - 12:00 #10
Nu kan jeg ikke finde ud af AMDs modelnumre på deres grafikkort (er der nogen der kan det?), men ellers ser den fin ud og en anelse bedre på mange punkter, men...

Er du helt sikker på at du kan skaffe et dansk tastatur der passer, og få en til at sætte det på, og at det ikke koster mere end den danske computer?
Hvis ikke bør det ligesom afgøre sagen, for der er da ingen der kan holde ud at sidde og skrive med aa, ae og oe hele tiden.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2009 - 12:07 #11
Den version du har omtalt koster altså £1.746 = 14.916 kr. og ikke £1.772 som du sagde. Den er altså lige så dyr som Dell'en, og oven i skal du så lægge transport, nyt tastatur, påsætning af tastatur osv.
Avatar billede justrace Novice
01. juni 2009 - 12:15 #12
Med et HD3870 grafikkort skal du IKKE regne med nyere spil.

Prisen skal vel også tillægges told, da der er for mere end de omkring 3.500,- man kan handle for uden at betale told.

Men kan forstå du allerede er brændt fast i alienware, så det hjælper vel ikke at bede dig kigge den ASUS efter i krogene. Der er virkelig knald på dens konfiguration. :)
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2009 - 12:21 #13
Naah, vi er spaendte paa at hoere hvad du koeber.
Har du bestemt dig for en computer?
Avatar billede SebxXX Nybegynder
09. juni 2009 - 18:34 #14
ja  den helt nye Alienware som man også kan købe i danmark med dansk tastatur :)  og tusind tak for hjælpen alle sammen ;)

her er et link til den hvis det er : (Alienware m17x)

http://search.euro.dell.com/results.aspx?s=gen&c=dk&l=da&cs=&k=alienware&cat=all&x=4&y=10
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2009 - 12:01 #15
Ja, jeg så godt artiklen på PCWorld.dk
Den kom lige på et perfekt tidspunkt til dit problem.
Tillykke med det.
Avatar billede SebxXX Nybegynder
10. juni 2009 - 12:46 #16
ja og tak :)
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2009 - 11:22 #17
Her på Eksperten er det skik at man lukker spørgsmål når man har fundet en løsning.
Det gør du ved at acceptere mit svar, bede en anden der har hjulpet dig om at lægge et svar og acceptere det, eller selv at lægge et svar hvis du ikke syntes, at nogle har hjulpet dig nok, til at være værdige til at få point.
(Sikke en klump tekst, og så ikke engang med ordenlig punktering.)

Du kan også tildele point til mere end en bruger af gangen hvis du syntes at der er flere der har hjulpet dig på vej mod svaret.
Jeg kan desværre ikke instruere dig i hvordan, da jeg aldrig har prøvet det. (Jeg er her mest for at hjælpe.)
Avatar billede SebxXX Nybegynder
11. juni 2009 - 15:55 #18
Hvad??? forstår dig ik helt?
Avatar billede SebxXX Nybegynder
11. juni 2009 - 15:55 #19
hvordan lukker jeg spørgsmålet??
Avatar billede justrace Novice
11. juni 2009 - 20:40 #20
Sådan som jeg ser det, så er der ingen af os der skal have point, da resultatet blev noget du selv fandt frem til, og kimsey0 mente slet ikke du skulle købe en Alienware, så du klikker på "Afvis svar" ved hans svar, lægger derefter selv et svar, ved at markere med en prik i "Svar" og klikke på "Opret" knappen. Derefter sætter du kryds så du kan tildele dig selv pointene. :)
Avatar billede SebxXX Nybegynder
13. juni 2009 - 23:26 #21
10 point