Avatar billede poes Novice
29. maj 2009 - 20:06 Der er 4 kommentarer

Defekt CD-drev

Hej,

Jeg har et LG Super Multi DVD/CD drev (Model GSA-4163B), som for nyligt har besluttet sig for ikke længere at tage imod CD'er. DVD delen virker fint, og jeg kan både læse og brænde DVD'er. Men hvis jeg smider en CD i, sker der ikke en dyt. Jeg har prøvet at opdatere driveren uden resultat. Mit spørgsmål går derfor på, om der er noget man kan gøre for at få det til at virke igen, eller om det bare er brændt ud. I så fald kunne jeg godt bruge et godt tip til hvad jeg skal investere i.

Bruger Windows XP
Avatar billede baker.mc Nybegynder
29. maj 2009 - 22:16 #1
plextor går man aldrig galt i byen med.
Har igennem tiderne prøvet alt muligt andet
men  falder altid tilbage til mit gamle og stabile  Plextor drev..

Så find guldet frem....... :-)
Avatar billede mob93761 Nybegynder
29. maj 2009 - 22:24 #2
Hvad ville der ske om du smed en rense-CD i dit drev???

Du kan erhverve dig en ny DVD brænder for ganske få hundrede kr. så det er egenligt bare op til dig selv, hvor mange penge du vil investerer i projektet. Plextor har altid stået for kvalitet, men hvorfor smide det dobbelte i et drev hvis det bare er et du skal bruge en sjælden gang imellem. Kast evt. blikket på EDBpriser og se hvad du kan få for dine penge: http://www.edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=12
Avatar billede off-line Nybegynder
30. maj 2009 - 02:16 #3
Det lyder som der er noget galt med læsehovedet. Jeg har set flere
lignende spørgsmål, sommetider med omvent problem, men jeg har
aldrig set nogen få løst problemet.
Hvad der så er godt, er svært at sige. Det er lidt som man er
heldig/uheldig til. Jeg havde en Plextor, den holdt ikke længe.
Nu har jeg Ide, det kører udmærket. Men andre har formodenlig
dårlig erfaring med det? Det er ligesom med harddiske, nogle sværger
til det ene andre til det andet:)
Avatar billede off-line Nybegynder
30. maj 2009 - 02:20 #4
Ps. Du kan selvfølgelig godt prøve nedenstående, men når drevet
kan læse DVD, tvivler jeg på at problemet ligger der. Men det
skader jo ikke at prøve.

Gå ind i "Start/kør og skriv: regedit  så er du inde i reg.basen.

Microsoft:
Remove the Upperfilters and Lowerfilters values completely from the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

restart.