Avatar billede platik Nybegynder
28. maj 2009 - 23:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

AccessDataSource sub

Har en database som indeholder salgspris og rabat. Hvis der er tastet en rabat i databasen, vil jeg gerne have den bliver trukket fra salgsprisen inden den vises på selve siden. Har forsøgt blandtandet at gøre det via SelectCommand med:

SELECT Salgspris, Rabat, CASE Rabat WHEN > 0 THEN Salgspris - Rabat ELSE Salgspris END NyPris, FROM Priser.

Er det muligt at gøre noget ligne dette? Er åben over for forslag til andre måder at gøre det på, så længer jeg bare ender med samme resultat.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2009 - 00:34 #1
Hvis rabat er 0 så:

SELECT salgspris,rabat,salgspris-rabat AS rabatpris FROM priser

Hvis rabat er NULL så:

SELECT salgspris,rabat,salgspris-ISNULL(rabat,0) AS rabatpris FROM priser
Avatar billede platik Nybegynder
29. maj 2009 - 18:09 #2
Ja, det sagde jo lidt sig selv, smider du et svar arne_v :D - Det er godkendt.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2009 - 18:22 #3
svar