Avatar billede birddog Nybegynder
25. maj 2009 - 20:47 Der er 3 kommentarer

Standard printer script til windows 2008 server

Hej Eksperter.
Jeg har fået problem jeg ikke helt havde set komme.

Vi har netop skiftet servere, førhen havde vi en windows 2003 servere som styrede bruere, filer mm. Den styrede også vores printere, og jeg havde lavet nedestående printer script som blev kørt hver gang brugerene loggede på og alt fungere bare

Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network")

WshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\adhdterm\develop"
WshNetwork.AddWindowsPrinterConnection "\\adhdterm\HPCM2320"
WshNetwork.SetDefaultPrinter "\\adhdterm\develop"

nu er vi imellem tiden skiftet over til windows 2008 servere, og der kan man åbenbart ikke bruge set Wsh mere.  Så har i nogen bud på hvordan man så lige kan lave et simpelt script?

mvh
Frank
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2009 - 21:21 #1
Mystisk.

Windows 2008 burde komme med WSH 5.7.
Avatar billede birddog Nybegynder
26. maj 2009 - 15:25 #2
Muligvis, men det virker ikke.

Men vi har en windows 2008 server der køre som domaine controller, samt den nyeste exchange. Vi køre så en terminal server op mod den. Kan det spille ind?
Avatar billede arne_v Ekspert
31. maj 2009 - 03:49 #3
Jeg har ingen erfaring med terminal server.