Avatar billede Fotofreak Nybegynder
24. maj 2009 - 11:10 Der er 2 kommentarer

Problemer med billede kvaliteten

Hej kære brugere.
Nu skal i høre hvad mit problem går ud på.

Sidst i dec. sidste år. købte jeg mig en IMAC. for de jeg arbejder utroligt meget med fotografering, og min meget gamle PC som havde været opgraderet 2 gange(fra 1998) ikke kunne mere, Så købte mig den her fantastiske IMAC som jeg er meget glad for,

MEN problemet er, at når jeg henter foto i RAW format ind på Macen og de skal vises i mit redigerings program ser det hele mildestalt ret grumset ud, skal oplyses at jeg køre med Capture NX fra Nikon.'

Nu har jeg forsøgt flere forskellige ting, mht. om det var kameraet der var defekt, bla. har jeg haft lånt en helt ny linse til kameraet, men det ser ikke ud til, at det er DET der er problemet.

JEG tror, uden at være ekspert inden for det felt, at det er redigerings programmet der ikke spiller max sammen med min IMAC,

Har i nogle gode løsnings forslag, evt et andet redigerings program, man kan prøve i stedet, evt. et godt freeware program

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede aners Nybegynder
24. maj 2009 - 11:12 #1
Hvilket kamera drejer det sig om? Kan du evt. smide et raw-sample online?
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2010 - 17:29 #2
Jeg er ikke helt sikker på dette, men jeg mener at hvis du bruger photoshop CS4 kan den tage raw filer og der har du mulighed for at tilpasse indstillingerne. Kender ikke lige det program du bruger. Jeg har altid bruge photoshop til billedredigering.