Avatar billede l3kris Nybegynder
19. maj 2009 - 10:59 Der er 1 løsning

Hvilken router kan klare stort through-put?

Jeg har en Qnap TS-219 (NAS), hvor jeg har adskillige hjemmesider liggende, som efterhånden genererer en del trafik.

I januar købte jeg en ny router, en Dlink DIR-655, men efter nogle måneder, hvor den fungerede upåklageligt, skal den nu oftere og oftere genstartes. Det er jævnt irriterende, men også meget problematisk, da jeg jo ikke kan genstarte den, før jeg bliver klar over problemet - og da er jeg ofte på arbejde mange kilometer væk!

Jeg har læst, at routere til hjemmebrug ofte kan blive overophedet, når de skal fungere sammen med en server eller andet, der genererer meget trafik, og at når det først er sket én gang, vil det ske med kortere og kortere mellemrum. Det passer jo godt på min situation.

Derfor vil jeg nu gerne købe en router, der kan klare mosten. Helst skal den være med Giga-lan og trådløst netværk, men formentlig kan jeg klare mig med en ordentlig router og så benytte DIR-655 som access-point. Eller hvad?

Er der nogen, der kan anbefale mig en router, der ikke er beregnet til SOHO, men til virkelig at sende data frem og tilbage (jeg har 25/25 Mbit/s, og det er ofte godt udnyttet :-))?

Prisen er sekundær, da det også er dyrt at købe nye små routere ofte, men jeg vil nok alligevel ikke bruge 10.000,- på projektet...
Avatar billede l3kris Nybegynder
19. maj 2009 - 11:01 #1
Undskyld - der gik noget galt, og jeg fik oprettet spørgsmålet to gange...