Avatar billede Gnoleben Nybegynder
12. maj 2009 - 00:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows programmer på MacBook?

Jeg er meget interesseret i at høre om, hvordan man kan køre Windows programmer på MacBooks? Det skal være et program, der ikke koster noget - eller ikke koster mere end et par hundrede kroner om året.
Avatar billede kapeshape Nybegynder
12. maj 2009 - 08:40 #1
Der fåes ikke noget program til at afvikle windows programmer direkte i osx.

Det der kommer tættest på er VMware fushion. Der kan du køre windows programmer via din virutelle maskine - men det kræves det installeres windows i denne.

Hvis du ønsker at spille windows spil i osx kan du gøre det med
Crossover - det koster omkring 45 dollars.
Avatar billede Gnoleben Nybegynder
12. maj 2009 - 12:05 #2
Jeg er godt klar over, at man som sådan ikke kan installere et Windows program på en Mac, men jeg tænkte mere i, at man kunne finde et program, som kan afvikle programmet uden, at man skal bruge Boot Camp.

Hvis jeg skal ud i VMware fushion, så kan jeg vel lige så godt bare bruge Boot Camp, right?

Det som jeg skal bruge programmet til, er at spille poker. Det sted, hvor jeg skal spille, har ikke en Mac version.

Så kan Crossover hjælpe med dette?
Avatar billede kapeshape Nybegynder
12. maj 2009 - 15:54 #3
For at kunne gøre dette skal du enten bruge VMware fusion eller parallels. Jeg foretrækker at bruge VM. Det afvikler windows gennem dit styresystem - så der skal du ikke boot'e op, men blot åbne det gennem osx. Jeg bruger det når jeg hurtigt skal afvikle nogle windows programmer.
Avatar billede Gnoleben Nybegynder
12. maj 2009 - 17:10 #4
OK.

Kan du så hjælpe mig igennem processen med at få det til at fungere optimalt?
Avatar billede Gnoleben Nybegynder
12. maj 2009 - 23:27 #5
Hvad med antivirus? Skal man så også ud i denne slags?
Avatar billede kapeshape Nybegynder
13. maj 2009 - 10:08 #6
Selvfølgelig kan/vil jeg det. Jeg har også VMware liggende hvis du skulle bo i nærheden af Århus...

Jeg har aldrig brugt antivirus på min virtuelle maskine(windows) men i princippet kan den også få virus.. Men der kan du jo bare hente en freeware af avg eller kaspersky..
Avatar billede Gnoleben Nybegynder
13. maj 2009 - 10:30 #7
Mange tak for det! :o)

Jeg bor i København, men tak for tilbuddet. Jeg skriver lige, når jeg er igang med at kigge på det.
Avatar billede Jonalist Nybegynder
26. september 2009 - 22:30 #8
jeg har også VMware (er kun 13 år) og kan ikke finde VM(virtuel machine) så vis man kan skrive en privat besked eller du lige tjekker mit emne så ville det være herlidt
Avatar billede Gnoleben Nybegynder
04. november 2009 - 23:29 #9
luk