Avatar billede plovski Novice
05. maj 2009 - 16:36 Der er 5 kommentarer

Software til dokument-håndtering og -katalogisering

Hej, jeg er sekretær for en mindre organisation, der har brug for et stykke software til at katalogisere dokumenter i især pdf og word-format. Databasen skal ligge online, sådan at registrerede brugere har adgang til at se dokumenterne, downloade dem og muligvis søge i deres indhold også. Er der nogle gode forslag?

Bemærkes bør det nok, at jeg bestemt ikke er nogen haj til webprogrammering og den slags, men også at jeg ved, at jeg næppe kommer helt udenom.

Venligst, LaPF
Avatar billede Cars10 Praktikant
05. maj 2009 - 16:55 #1
Hvis I er en mindre organisation, bør I allerede have en hjemmeside. Du nævner selv du ikke er nogen haj til webprogrammering. Hvis I har nogen til allerede at udvikle web for jer, bør du ikke henvende dig der?
Avatar billede Cars10 Praktikant
05. maj 2009 - 17:14 #2
Man kan også bruge en allerede eksisterende online tjeneste eller måske FTP, jeg kender dog ingen hvor man kan søge i indholdet desværre.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
05. maj 2009 - 17:22 #3
Hej..

Prøv og se om du kan bruge dette..

SteekR.
LINK http://www.pcworld.dk/art/10191?page=1
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2009 - 03:52 #4
Simpel upload og download er nemt nok. Enhver gymnasie elev der har lært lidt PHP kan lave det.

Men et ægte Document Management System hvor man kan søge i dokumenter, har metadata på dokumenterne o.s.v. er en helt anden sag.

Den slags systemer er meget store og meget komplekse.

Du kan læse lidt her:
  http://en.wikipedia.org/wiki/Document_management

Der er også link til nogle open source af slagsen som du kan downloade og bruge.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2009 - 04:39 #5
plovfure ?