Avatar billede detail Nybegynder
04. maj 2009 - 11:09 Der er 1 kommentar

Unikke sidevisninger og unikke besøg

På statistikken kan man få vist unikke sidevisninger. Men som jeg læser det er det ikke det samme som unikke besøgende. Unikke sidevisninger er svarer til unikke bruger sessioner, men dem kan den samme person godt registreres med flere gange på en dag, da en bruger session er sat op til at vare 30 min.. Jeg tænkte på om man kunne sætte det op, så unikke sidevisninger svarer til unikke brugere. - kan det lade sig gøre ?
Avatar billede mrvertigo Nybegynder
18. maj 2009 - 00:17 #1
Det er æbler og pærer du sammenligner.

Nu ved jeg ikke, hvilket analyseværktøj du bruger, men sidevisninger er normalt betegnelsen for det samlede antal sider, der er blevet vist på dit website i en given periode.

En unik brugersession og et unikt besøg er det samme.

Eksempelvis kan der være to besøgende A og B, som besøger dit site. De svarer til to unikke besøgende. A kigger på 6 sider, mens B kigger på 5 sider. Sammenlagt er det altså 11 sidevisninger.