Avatar billede EXstorm Praktikant
03. maj 2009 - 17:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Domæne registrant

Hej

Jeg overvejer at oprette et domæne gennem et webhotel (servage.net). Jeg har dog hørt at hvis servage.net dermed bliver registranter for domænet kan det give problemer i nogen sammenhænge. Er det bedre at oprette gennem buydomains.dk f.eks?
Avatar billede CCodam Nybegynder
03. maj 2009 - 17:39 #1
Kan ikke se hvordan det på nogen måde skulle give problemer...
Avatar billede EXstorm Praktikant
03. maj 2009 - 17:43 #2
Måske forstår jeg bare ikke helt hvad en registrant vil sige. Hvis jeg senere hen vil flytte domænet til et andet webhotel hvem bliver så registrant?
Avatar billede CCodam Nybegynder
03. maj 2009 - 17:55 #3
#2 Det er dig der ejer domænet, registranten er bare mellemmanden mellem DK-Hostmaster og dig...

Du vil få login til DK-Hostmaster, med fuld ejerskab af domænet, og er fri til at gøre med det hvad du lyster :)

Hvis du senere hen vælger at flytte det til et andet webhotel, så vil denne host gå ind og anmode om flytningen, og så skal du logge ind på DK-Hostmaster og godkende dette :)
Avatar billede EXstorm Praktikant
03. maj 2009 - 18:02 #4
OK jeg behøver ikke tænke mere over det så : ). smid evt. et svar
Avatar billede CCodam Nybegynder
03. maj 2009 - 18:14 #5
svar :)