Avatar billede california Nybegynder
28. april 2009 - 18:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flytning af domæne fra google sites

Hej,

Jeg igennem google sites erhveret mig et .com domæne, der på nuværende tidspunkt bliver hostet på google sites og mailen håndteret af google mail.

Er det muligt at flytte webhostningen over til eks. surftown.dk og beholde webdelen hos google?

DNS er hostet af godaddy.com og det virker til at jeg selv kan opsætte DNS konfigurationen hos dem.

Er der en venlig sjæl der kan fortælle mig hvordan jeg kommer helskindet over til surftown?

Tak for hjælpen!
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. april 2009 - 18:53 #1
Forstår ikke om det er web eller mail du vil flytte hen til surftown.

Men er det webdelen så peger du A records hen på den IP du får af surftown og er det mail delen, så peger du MX records hen til den IP/hostname du får af surftown.
Avatar billede california Nybegynder
28. april 2009 - 18:57 #2
Det er webdelen. Er det det eneste der skal gøres? - Får man normalt en IP til ens webhotel?
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. april 2009 - 19:04 #3
Det er det eneste, hvis du peger de A records der er oprettet hen på IPen hos surftown.

Det er ikke altid man får en IP, men så kan man enten spørge ellers får man ofte en midlertidig IP, så kan du pinge den også vil de jo som regel være ens :)
Avatar billede california Nybegynder
28. april 2009 - 21:41 #4
Tak for hjælpen! Smid et svar så jeg kan give dig point.
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. april 2009 - 21:51 #5
Så lidt :)