Avatar billede jesper_holm Nybegynder
23. april 2009 - 22:50 Der er 4 kommentarer

Kan ikke installerer styresystem på PC

Jeg har en PC hvor XP hele tiden kommer med fejlmeddelser og er ustabil. Jeg har prøvet at reinstallerer XP, men under installationen kommer der flere dll filer, som ikke kan kopieres. Jeg har også prøvet med en gammel win2000 og med samme problem. Det er ikke de samme filer hver gang, så jeg tror der er en hardware fejl, men jeg ved ikke hvordan jeg skal finde den. Jeg ønsker et diagnostic værktøj, jeg kan bruge til at finde fejlen, men det skal være et jeg kan boote, da jeg jo ikke har noget styresystem.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
23. april 2009 - 22:58 #1
Hej..

Prøv følgende i din BIOS ("del" knappen eller hvad du skal trykke på for at komme ind i bios) og "(DISABLED)" følgende som du kan finde --- "Cool´n´Quiet Support" + "Spread Spectrum" + "Stop Unused PCI Slot Clock" + "Dynamic Overclocking" + "Hard Disk S.M.A.R.T." + "Halt on Keyboard Error" + "USB Legacy Support" + On-Chip SATA-IDE Controller "BootROM function(kun hvis du ikke kører på RAID system" + On-Chip LAN Controller "BootROM fuction" + "On-Chip LAN P.M.E"...
Avatar billede mjdigital Nybegynder
23. april 2009 - 23:00 #2
Hejsa jesper_holm :) Kan være flere fejl jo.. har flere steps jeg vil forslå dig

1: Prøv anden skive, måske er den slidt eller andet

2: Hvis du har mulighed for det prøv at tage din harddisk med til en ven eller andet og se om han kan installere for dig.

3: Hvis alt fejler prøv en ny harddisk

Lyder nemlig til at kunne være 2 ting.. Enten er du uheldig med 2 dårlige skiver, ellers er der måske fejl på din harddisk.

Håber det hjalp dig lidt på vej.. hvis ikke skriv endelig igen så finder vi på noget mere :)
24. april 2009 - 06:57 #3
Hvis du komplet gennemfører KILLDISK så bliver din HD slettet/checket ->
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm + http://www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede jesper_holm Nybegynder
24. april 2009 - 17:31 #4
Tak for jeres svar.

Jeg har prøvet at finde det i biosen som beskrev, og det jeg kunne finde var ok. Jeg har også prøvet at skifte HDD uden ændring.