Avatar billede mostcrazy Nybegynder
18. april 2009 - 10:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Valg af firewall

Hej,

Jeg står og skal bruge en firewall. Dilemmaet er dog hvilken jeg skal vælge - hvis vi i første omgang lige ser bort fra prisen.

Indtil videre har jeg kigget på

- Zywall 5
- Sonicwall TZ180
- Netgear FVX538

De eneste krav jeg har til en firewall er principielt site-to-site vpn, og opkobling fra bærbar til vpn - og det skulle jeg mene alle tre muligheder opfylder :-) Derfor vil jeg gerne høre jeres feedback på hvad der måske er mest fornuftig, at installere - også i det lange løb.

Derudover vil jeg gerne høre generelle erfaringer :-)

På forhånd tak!
Avatar billede osdata Nybegynder
18. april 2009 - 21:21 #1
Er der noget krav til throughput for VPN og firewall del?

Et alternativ kunne være Trustgate fra Secomea.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
18. april 2009 - 22:38 #2
Nej, ikke væsentligt. Den skal kunne trække OWA (outlook web access) og noget fjernskrivebord (1-2 klienter), og det er jo ikke noget som trækker vildt og voldsomt :-)
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
13. maj 2009 - 22:56 #3
owa, hvis du vil have det sikkert så er der kun en vej ISA, eller vent lidt og køb TMG når den kommer
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
21. maj 2009 - 12:10 #4
Vil I begge lave et svar, så lukker vi tråden.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
31. maj 2009 - 04:02 #5
pfsense.org - der findes bare ikke noget bedre :-)
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
10. august 2009 - 11:14 #6
Ingen har lagt svar, så jeg lukker og tager pointene - hvis I vil have dem alligevel, så er I velkomne til at lave en kommentar :-)