Avatar billede Naitsirhc Novice
16. april 2009 - 23:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

64 Bit med robson turbo ram til bærbar

Til eksperterne

Står og skal investere i en bærbar da min stationære er efterhånden er godt belastende.

Efter at have kigget på priser design og danske keyboards ser jeg zepto som min bedste mulighed selvom deres ofte ringe support kan irretere en voldsomt. (novabook.dk er den nede)

står mellem
http://www.zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=739&notebookid=1079

og hydraen (da de i øjeblikket kører med meget tilbud)
http://www.zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=836&notebookid=1173

Noget i favorisere på det punkt.???

Tænker selv 15.4" dog for 2000,- mere får man en voldsom hydra som er tankevækkende
Men i deres tilbud for hydra tilbyder de 4 gb turbo robson moduler giver det noget i forhold ingen??? som i Nox A15?
+ så hører man en fugl synge om at robson moduler og 64bit styresystem ikke virker sammen. hvad syntes i og ved i hvornår de 2 ting kommer til samarbejde?
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 23:33 #1
Du kan læse om Intel Turbo Memory (turbo robson moduler) her:
http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=3009&p=1

De giver ingen rigtig brugbar effekt :/ dog har jeg ikke hørt at der skulle være problemer med at køre 64bit sammen med det...

Hvis du regner med at spille rigtig meget på den bærbare ville jeg gå med Hydraen, men hvis det kun er spil i ny og næ, ville jeg helt klart "nøjes" med Nox'en, som er nemmere transportable med "kun" 15,4" skærm, og har en noget længere batteritid...

Jeg vil dog anbefale dig at skifte disken til en 250GB 7200rpm disk for små 300kr extra...
Avatar billede Naitsirhc Novice
17. april 2009 - 09:35 #2
det var lige hvad jeg havde brug for at læse og høre....

Håber ikke Intels core 7 nu falder sindsygt i pris og kommer i alle bærbare det næste års tid. og virker meget bedre end hvad jeg nu har tænkt mig at investere i