Avatar billede tehmalone Nybegynder
16. april 2009 - 13:34 Der er 14 kommentarer

Harddisk booter ej

Hej.

Min harddisk er stoppet totalt med at boote. Jeg har informationer på harddisken der er ret så uundværlige for mig, så vil ikke formattere. Det der ser ud til at være problemet er beskadigede sektorer helt i starten af harddisken, og når jeg prøver at reperere med en Windows cd finder den enten ikke nogle fejl, eller finder slet ikke disken. Er der nogle der kan hjælpe mig?

mvh Simon
Avatar billede j3ppah Novice
16. april 2009 - 13:36 #1
Har du ikke en ven med en ekstern box, så du kan få flyttet dataen over på hans pc, eller lignende...

Altså, hvis den da vil finde den der... Kan jo også tænkes den er brændt helt af...
Men tag at prøv det til at starte med...
Giv mig en melding når du har prøvet det.
Avatar billede osdata Nybegynder
16. april 2009 - 13:44 #2
Nu ved jeg ikke hvor i landet du er men det er en opgave jeg godt kan hjælpe dig med.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede tehmalone Nybegynder
16. april 2009 - 14:39 #3
Jeg har prøvet med min vens eksterne box, og den fandt først disken, og i diskhåndtering fandt den også de tre partitioner på den, men den kunne ikke finde ud af at åbne den.

Jeg bor i Farum.
Avatar billede j3ppah Novice
16. april 2009 - 14:41 #4
Hmm, kunne godt tyde på at det er partentions formatet der er FuckT... går ud fra det er NTFS...
Avatar billede tehmalone Nybegynder
16. april 2009 - 14:48 #5
self
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 14:48 #6
Du kan starte Windows Recovery og i konsollen køre kommandoen CHKDSK X: /F /R hvor X: er drevbogstavet på drevet, dette skulle rette alle dårlige sektorere m.m.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. april 2009 - 14:49 #7
Hvad stod der helt konkret om partitionerne i Diskhåndtering?
Hvis det kun er i begyndelsen af den ene partition, der er beskadigede kloster, skulle de andre kunne åbnes.
Har du prøvet at køre producentens diagnose program?
Avatar billede tehmalone Nybegynder
16. april 2009 - 15:01 #8
Jeg har ikke kørt noget som helst, for kan slet ikke boote noget på disken, og der er kun den ene i. Hvor kan jeg køre windows recovery når jeg ikke kan boote ?
Avatar billede off-line Nybegynder
16. april 2009 - 15:11 #9
Producentens diagnose værktøj køres fra en floppydisk eller en CD. Gå ind på producentens hjemmeside under support.
Seagate og Maxtor værktøj hedder Seatools. Har du en anden disk,
så finder du bare den.
Avatar billede tehmalone Nybegynder
16. april 2009 - 22:16 #10
Du har jeg haft en mindre breakthrough. Jeg kan nu boote min Windows Vista partition, men den vigtige partition fungerer stadig ikke. Jeg kan se den i Computer, men kan ikke åbne den, og i diskhåndtering står filformatet som værende RAW. Jeg vil meget meget nødig miste data på denne partition :/
Avatar billede off-line Nybegynder
16. april 2009 - 22:31 #11
At disken står som RAW, betyder ar den har mistet filtabellen,
også kaldet partitionstabellen. De betyder, at windows ikke kan se partitionen.
Det kan dog repareres ved hjælp af programmer "Testdisk"
Brugeren helgec har en recept på hvordan det gøres.
Nogle brugere finder recepten vanskelig at fortå. Hvis du oplever det, så bare spørg, så pinner vi det lidt mere ud.http://helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede tehmalone Nybegynder
16. april 2009 - 22:44 #12
Mange tusind tak for hjælpen, men der bliver dog ikke brug for det.
Lige pludselig, uden forklaring kunne jeg åbne partitionen i min anden partition, og har derfor ikke længere problemer :) Mange tusin tak for de hurtige svar alle sammen :)
Avatar billede off-line Nybegynder
16. april 2009 - 22:46 #13
Det er i orden:)
Avatar billede j3ppah Novice
17. april 2009 - 08:41 #14
husk at lukke tråden