Avatar billede jpi Mester
15. april 2009 - 21:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvilket kabinet/strømforsyning

Hej

Jeg er ved at bygge en ny PC:
Intel Core i7 920
3x2 Gb Corsair RAM XM3 1600
Asus P6T
Gigabyte GV NX96T512 gfx (Nvidia 9600GT)
Noctur NH-U12P 1366 edition (processor-køler)

Nu er spørgsmålet hvilket kabinet og strømforsyning jeg skal vælge.
Der skal ikke overclockes
Kabinettet behøver ikke være for stort.

Er der nogle gode råd ?
Avatar billede ZTempo Nybegynder
15. april 2009 - 22:09 #1
Jeg vil anbefale Cooler Masters cm690 som midi-tower eller deres HAF 932, et full-tower. Begge giver god køling, og 932'eren er velegnet til vandkøling, skulle det aktuelt.
De kan fås for henholdsvis 700 og 1100 kroner, ca.

Som strømforsyning ville jeg vælge corsair, men northq, seasonic, antec, thermaltake og det mindre kendte danske Chill Innovation skulle også være gode mærker...
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 22:12 #2
Skal det være meget stilrent? eller skal det være med vindue i siden, lys på blæserne og andet gøgl?

Hvor meget er dit budget på?

Er det vigtigt for dig at systemet (inkl. strømforsyningen) er så lydløst som muligt?
Avatar billede jpi Mester
15. april 2009 - 22:46 #3
Jeg går op i at strømforsyningen er så lydløs som muligt, og meget gerne strømbesparende (Eco 80, eller hvad de nu hedder)
Kabinettet skal IKKE have lys og glas og alt muligt.
Det må da gerne se pænt ud, men det er underordnet.

Jeg havde tænkt ca. 1000 for kabinet og strømforsyning.

Nogen ide til hvormange Watt jeg behøver ?
Avatar billede justrace Novice
15. april 2009 - 22:53 #4
Undskyld mig, men hvorfor sådan et gammelt grafikkort? Det lugter langt væk af husmor ved siden af det andet hardware. Et 285 ville være passende, ellers en godt setup.

Jeg kan tilslutte mif HAF'en, eller et Antec 1200, som jeg selv har. Der er den bedste gennemluftning jeg har set på kabinnetter, og alle kan reguleres udefra.
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 23:02 #5
#4 Det er jo ikke sikkert han skal bruge computeren til at spille på? i så fald ville et GTX285 jo være rent overkill, og strømspillende...

Men ja #0 skal du bruge computeren til at spille på??
Avatar billede jpi Mester
15. april 2009 - 23:07 #6
Nej, der skal ikke bruges til at spille på (ikke primært) og det gfx-kort jeg har valgt er med passiv køling = mindre støj.

Hvis det på et senere tidspunkt skal udskiftes er det ikke et problem :-)
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 23:07 #7
Til det budget ville jeg anbefale dig et:

Antec Three Hundred:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=441265

Cooler Master Silent Pro M500 (En af de mest lydløse PSU'er på markedet):
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=456728

Du kan også vælge en lidt billigere strømforsyning, og stadig forholdsvis lydløs
Corsair VX450:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=391375
Avatar billede jpi Mester
16. april 2009 - 08:37 #8
#7: Det ser spændende ud. Det kunne godt blive en af de to strømforsyninger.
Mht. kabinet, så er der flere der  klager over at blæserne larmer. Findes der nogle gode alternativer ?
Avatar billede justrace Novice
16. april 2009 - 09:40 #9
Jeg har lige købt et ASUS HD4890/1GB RAM, og det er næsten lydløst. I de fleste tilfælde er det strømforsyningen der er den værste synder i kabinettet. Og gennemluftning er et must.
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 11:49 #10
#8

Dette er på ingen måde det flotteste (efter min mening) eller det bedste kvalitets kabinet derude, men jeg har en ven, der ved hjælp af den store 25mm blæser der køre ultra stille, har både sin CPU og GFX passivt kølet...
Dog ved jeg ikke om det helt er muligt med din I7 920 :/
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=427808
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=387811
Avatar billede jpi Mester
23. april 2009 - 00:19 #11
Er der nogen der har noget at sige til disse to ?

Antec SOLO
Cooler Master SILEO 500
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 01:38 #12
De er begge nogen gode kabinetter :)

Dog skal det på Antev Solo bemærkes at det ikke er muligt at sættet et "Full Lenght" PCI-Express kort i, derfor vil de største grafikkort ikke kunne være der, dog er det intet problem med dit 9600GT :)
Avatar billede justrace Novice
23. april 2009 - 08:30 #13
Men det vil være træls at skulle skifte kabinet for at skifte til et bedre grafikkort senere.
Avatar billede jpi Mester
24. april 2009 - 21:46 #14
Tak for alle rådene

Det blev til en Antec Elite (så er der også plads til fremtidige grafikkort) og en Corsair VX450