Avatar billede MaxPower79 Nybegynder
15. april 2009 - 19:09 Der er 7 kommentarer

Kan man flytte en harddisk med XP fra en computer til en anden??

Hej, jeg vil høre om der er nogen som ved om det er muligt at tage en harddisk med XP og en masse anden info og programmer og sætte ind i en ny og hurtigere computer?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 19:21 #1
Hvis den nye computer har et andet bundkort, så er det ikke muligt uden at skulle igennem en større process, og det vil aldrig give et godt resultat.
En geninstallation er desværre det eneste rigtige :/
Avatar billede kasperwood Nybegynder
15. april 2009 - 19:22 #2
Jeg vil ikke anbefale, at flytte en harddisk med et styresystem installeret på. Det gør det dog lidt nemmere, hvis der ikke er et styresystem på den pc den skal flyttes til
Avatar billede haverslev Novice
15. april 2009 - 19:25 #3
Det kan du i princippet godt, men det er sådan at den XP installation der er på harddisken - har et hardware hash (de forskellige hardware`s idents) og er det ændret væsentligt, så kan den ikke starte op.
Der er 10 hadware elementer der indgår i hash`et og alle med forskellige vægt, der må ikke være ændret på mere en 3 udaf de 10 ting, så skal der som minimum en repair til.
Tillige er en nyinstallation altid det bedste.
Der er så også problemet med OEM versioner, der "dør" XP installationen sammen med den gamle pc.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. april 2009 - 20:34 #4
Der er nogle, der er af en anden mening her:

http://www.eksperten.dk/spm/871419

Jeg er dog helt enig med #1-3
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 20:49 #5
#4 De kører vist ikke lige efter Best Practise ;)
Avatar billede haverslev Novice
15. april 2009 - 20:49 #6
Som jeg skrev i #3 skal der minimum en repair til, men er ikke godt og de fleste gange jeg har lavet det, er det næsten altid endt med en nyinstall alligevel. Men ja det kan lade sig gøre. :)

Ang. hash osv:
http://www.microsoft.com/danmark/licens/piracy/activation/piracy_productactivation_faqproductactivation.mspx#produktaktivering
Avatar billede Jensen DK Novice
16. april 2009 - 06:42 #7
Jeg skriver lige nu fra en PC. som har fået en HD. med XP pro fra en anden PC. var nød til at foretage en reparer, den kører perfekt ingen fejl, er hurtig og starter op på 1 minut og 25 sek.