Avatar billede dannin Nybegynder
14. april 2009 - 01:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke spole (fast forward/rewind) i windows media player

Hej,

Jeg har søgt som en gal, men jeg kan simpelthen ikke finde en løsning, så nu håber jeg at nogle kan hjælpe :-)

Jeg har et medie center som kører Windows Vista, men når jeg forsøger at afspille en af mine dvd-rips i AVI format (xvid codec) så kan jeg ikke spole i filmen. Jeg kan ikke spole frem eller tilbage, og jeg kan ikke bare flytte skyderen.

Men det gør sig kun gældende i media center, windows media player kan heller ikke spole, men der kan jeg så til gengæld godt flytte skyderen.

Jeg kan godt spole osv i min musik.

Det skal dog siges at jeg GODT kan spole i .wmv filer, og det ser ud til det kun er AVI filer der er problemer med.

Det skal selvfølgelig lige nævnes at alle dvd-rips er lovlige backups af film jeg i forvejen har på DVD.

200 points til et løsende svar - jeg er løbet tør for ideer
Avatar billede tof-toft Praktikant
14. april 2009 - 09:16 #1
Prøv at brug VLC-player til at afspille filmene istede:
http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede dannin Nybegynder
14. april 2009 - 10:08 #2
tof-toft - Tak, men så er der ikke meget ide i et mediecenter jo :-)

Det skal helst ende ud i at Windows Media Center kan afspille og spole i filmene. Media centeret bruger jo (så vidt jeg ved) media player til afspilning.
Avatar billede tof-toft Praktikant
14. april 2009 - 11:02 #3
ja det er rigtigt nok... Jeg er bare ikke så vild med windows media center, jeg bruger winamp til musik og VLC-player til mine film... men det jo hvem man er...
Så jeg har ikke så meget forstand på windows media player... Så kan desværre ikke hjælpe dig videre...
Avatar billede dannin Nybegynder
15. marts 2011 - 21:30 #4
ingen svar givet