Avatar billede bolorolo Nybegynder
13. april 2009 - 20:44 Der er 6 kommentarer

3 USB modem i W7?

Hejsa.

jeg har lige været så flink at installere Windows 7 på min venindes laptop, det spiller bare max, lige bortset fra at hendes 3 USB modem ikke virker, jeg ved ikke lige præcis hvad det hedder, men det er en lille box med en USB ledning på (der er sikkert nogen herinde som ved præcis hvad det er). Den får fint nok installeret softwaren , men login menu'en starter ikke op, ringer man til deres support mener det bestemt det er antivirus (vi bruger Avast! Antivirus) som er problemet, denne har vi afinstalleret, stadig samme problem, det viser sig efter vi taler med en anden supporter hos 3 at modemet ikke et konpatiblet med Windows 7.. jeg tænkte nogen herinde måske havde haft samme problem og fundet en ninja løsning til hvordan det kan komme til at virke? (vil så nødigt bruge en hel dag på at installere Vista på maskinen igen) ..
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
13. april 2009 - 21:27 #1
Har testet det i den computerforretning jeg arbejder i, og har heller ikke kunne få det til at virke sammen med Windows 7. Der er pt. ikke så meget at det lidt mere specielle til computere, som virker til WIN 7 endnu, men det kommer helt sikkert.
Avatar billede cmoz Praktikant
14. april 2009 - 17:30 #2
Hvis du går ind i netværksforbindelser og starter forbindelsen via den oprettede forbindelse kan du så?

Prøv alternativt at start programmet med eleverede administrator rettigheder. Dvs højre-klik på programmet ellers dens genvej, der opretter forbindelse og vælg "Kør som administrator".
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
16. april 2009 - 09:17 #3
Bare til orientering virker mit Huwai 220 modem med Windows 7 over USB. Jeg satte bare modemmet i, installerede softwaren og så kørte det.

Jeg har dog været ude for at det drillede generelt - og så har jeg måtte skifte til en anden USB-port...mystisk, men det virkede så.
Avatar billede bolorolo Nybegynder
16. april 2009 - 09:31 #4
Jeg har endelig fået det til at virke, det var et E220 modem, vi hentede en ny software fra huawai.com så kunne windows 7 pludselig godt se det, derefter fik vi via 3's hjemmeside konfigureret netværk settings og så var vi kørende.

3's support var sikre på at det var vores antivirus der var problemet, men det var bare bullshit for det havde intet med sagen at gøre.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
16. april 2009 - 11:09 #5
Ja, det er min opleve at 3 support at meget få svar. De turede rimeligt meget rundt - blot for at blive enige med mig i at mit modem var defekt. Jeg havde endda nævnt for dem at et hint kunne være at det raslede rimeligt meget når man rystede det :-)

Husk at lukke spørgsmålet - nu hvor du selv fandt svaret.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
16. april 2009 - 15:49 #6
Lyder nice at I har fået det til at virke hehe.