Avatar billede Maiens Nybegynder
11. april 2009 - 20:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

win2003 sbs lukker ned af sig selv hjælp!!

Hejsa, jeg er rendt ind i et problem med min win2003 sbs server, mit problem er at efter et stykke tid lukker den ned af sig selv, den går bare over til det window hvor der står windows is shutting down.
jeg har virus scanner inde og kørt nogle webscanner uden at den finder noget, jeg har tjekket under strømstyring og den er sat til ikke at lukke ned eller at gå i dvale på noget tidspunkt.

så håber lidt der er en der kunne hjælpe mig med hvad der lige sker.
Avatar billede CCodam Nybegynder
11. april 2009 - 21:32 #1
Har i flere windows servere i jeres domæne?
Avatar billede Maiens Nybegynder
11. april 2009 - 21:36 #2
nej, der er kun den og den køre ikke som domæne server pt
Avatar billede CCodam Nybegynder
11. april 2009 - 21:49 #3
Hvad står der i Event Vieweren som årsag til nedlukningen?
Avatar billede Maiens Nybegynder
11. april 2009 - 21:56 #4
der kan man bare se, jeg er meget ny i dette server halløj og var ikke klar over at den skal være domaine controller, man lære jo lidt hver dag.

This computer must be configured as a domain controller. It will be shut down in 30 minutes. To prevent this computer from shutting down, run Setup on the disk that you used to install the operating system to configure the computer as a domain controller.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

så må jeg jo se om jeg kan finde udaf at sætte den op til det :P
Avatar billede Maiens Nybegynder
11. april 2009 - 22:07 #5
så hvis du lige vil skrive et svar kan jeg uddele points til dig, og mange tak for hjælpen da jeg heller ikke var klar over event viewer :P
Avatar billede CCodam Nybegynder
11. april 2009 - 22:27 #6
Det var da så lidt :) du løste jo næsten problemet selv...