Avatar billede martin_moth Mester
09. april 2009 - 12:35 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Bedste netbok med min. 10" skærm til max 3500,-

Hvilken netbook er bedst til prisen. Der er jo 117 at vælge imellem...

Krav:
webcam indbygget
min 10" skærm, gerne større
Max ca. 3500
Win XP eller Vista

Skal kun bruges til surf på nettet, skype, email og lettere tekstbehandling i ny og næ - ingen spil osv.

Ved godt jeg har stillet lignende spørgsmål før (de er nu lukkede), men nu har jeg snævret min ind til ovenstående få krav.
Avatar billede martin_moth Mester
09. april 2009 - 13:56 #1
lidt søgen på nettet siger fx:
ASUS EEE 1000 HE 10" (http://www.getmore.dk/Product/ASUS/10/1012/EPC1000HE-PIK003X.html)
3500,-

eller

Acer Inspore One D150 10,1"
(http://www.getmore.dk/Product/Acer/10/1012/LU.S560B.053.html)
3000,-
Begge med Atom N280

Men hvilke alternativer er der hvis skærmen skal være lidt større (og jeg skal ikke have en "rigtig" bærbar)
Avatar billede kriscrazy Nybegynder
09. april 2009 - 16:45 #2
jeg vil gå med denne her Acer Extensa 5430-622G16Mn pga. den har flere ram, den har også et rimelige godt grafik kort på 256 mb. dens proccesor er skam heller ikke helt ringe, det er nemeig en 2ghz amd turion samtidige med det er en dual core (2x). Dens hardisk er på 250gb hvilke er fint nok hvis man bare skal bruge den til nettede og sådan.

kan købes billigest
http://www.jyskitcenter.dk/notebook_acer_154_under_5000/acer_ex_5430622g16mn_2gb_160gb_home_basic_1637_da.html

kan også købes her

ComputerSalg.dk A/S

EDBbiksen.dk ApS

EU Computer Service

PRC-Data A/S

SHG.DK A/S

Clicksalg.dk

Proshop ApS

shopITonline

Laptop4u
Avatar billede martin_moth Mester
09. april 2009 - 17:38 #3
Den mangler bare integreret webcam - det er også et krav :o( Og er næsten for stor, ser det ud til. Men ellers godt alternativ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2009 - 19:14 #4
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2009 - 19:15 #5
Øv... de bruger forkert billede :(
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
10. april 2009 - 06:17 #6
Asus EeePC1000H

Info.
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/WEEEPC1000H-WHI104X_(Wupti1).html

eller

Acer Aspire One D150 10,1"

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1476680_(Wupti2).html

kilde.: Wupti.com
Avatar billede martin_moth Mester
10. april 2009 - 09:43 #7
MichaelIWJ-IT : Det er jo dem jeg selv peger på i kommentar #1 (bortset fra at du peger på en ældre Eee)

Overvejer også Samsung NC10, evt. vente på at NC20 kommer (selv om den er lidt over budget, men den har 12" skærm)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
10. april 2009 - 19:48 #8
Jeg ville overveje Eee 1000HE fordi den har et voldsomt batteri - se min test her: http://www.pcworld.dk/art/10799

Et alternative er Eee 1002HA, som er lækkert design og rigtigt gode taster. Test her: http://www.pcworld.dk/art/10705

Jeg har også en Acer 10,1" stående pt. og kan godt lide designet, men synes tasterne er ret små i det og at trackpad'en er meget lille (mindre end 8,9" modellen).

Samsung NC20 er noget større, men kommer med en højere opløsning. Der er dog et stykke tid til den kommer i maj og kommer til at koste 4.000: http://www.mininote.dk/?p=1027

Og så er der Samsungs kommende modeller: http://www.pcworld.dk/art/10765. Men de kommer først til maj.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
10. april 2009 - 19:50 #9
Hov skal lige tilføje: Jeg har prøvet dem og vil anbefale 1000HE for dem som skal bruge stort batteri og 1002HA for dem som værdsætter byggekvalitet og design.
Avatar billede martin_moth Mester
10. april 2009 - 21:07 #10
lars_pcworld: Super kommentarer, der kan bruges til noget!!!

Vil sætte stor pris på en lidt størrer skærm (12") kan ikke helt blive enig med mig selv om 10" er for lille eller OK. Samsung NC10 bliver skamrost her: http://www.trustedreviews.com/video/Samsung-NC10---10-2in-Netbook og lever NC20 op til dette, men med større skærm til "kun" 4000 så tror jeg det bliver den. Hvis den ellers snart er til at købe...

Og lækkerhed/praktisk brug/kvalitet vejer måske lidt tungere end performance, da det "kun" er til surf og let tekstbehandling...
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
10. april 2009 - 21:44 #11
Tak tak, glad for at kunne hjælpe.

En 10,1" er ret lille, specielt fordi opløsningen kun er på 1.024 x 600 pixels. Med 12" kommer man en smule højere op. For mig betyder det dog ikke så meget fordi det supplerer mine andre 12" og 18,4" bærbare og det transportable er i centrum.

Samsung NC10 *er* godt lavet og en af mine favoritter. NC20 ser ud til at være lidt mere plasticagtig (har kun set den meget kort ved en Samsung-demo), men det mest interessante er at den kommer med Via's Nano-processor. De fleste andre er baseret på Intels Atom processor (Atom N270 er mest udbredt, N280 er den nyeste). De test jeg har set har dog sagt at Nano er ok uden at den hverken skuffer eller imponerer ift. andre netbooks.

Asus Eee 1002HA er dog en smule mere lækker end NC10. NC20 har pt. ikke mange konkurrenter fordi den er med 12".

Dell har også en 12" kaldet Dell Mini med en højere opløsning men med en lidt langsom Atom processor og en bovlam harddisk på 4.200 rpm:

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/laptop-inspiron-12?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&ref=lthp&s=dhs

...så den er mest nævnt for helhedens skyld :-)
Avatar billede martin_moth Mester
13. april 2009 - 23:36 #12
Jeg vælger eee 1002 HE i Expert.

Smid svar, alle der skal have poients :o)
Avatar billede martin_moth Mester
13. april 2009 - 23:41 #13
PS: Hvordan installere man fx. officepakken, som jeg har på en CD, på en notebook?`Kan man ikke gøre det uden eksternt CD-drev?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
13. april 2009 - 23:43 #14
ok..
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
13. april 2009 - 23:44 #15
jo..
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
13. april 2009 - 23:46 #16
Et svar her og en guide til installation uden cd-drev:

http://www.pcworld.dk/art/10365