Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
06. april 2009 - 16:03 Der er 4 kommentarer

Brevfletning til e-mail for Eksperter

Jeg har brevflettet utallige gange, men to irriterende begrænsning dukker konstant op.

1. Jeg kan ikke vedhæfte en differentieret fil pr. modtaget (hvis jeg f.eks. har et brevflet-felt, der hedder "Filnavn")

2. Jeg kan ikke flette felter med tabel-data. F.eks. hvis der er flere poster pr. fletfelt i en tabel. For en sælger kunne det være en kundelisten

Eksempel:
___________________________
Kære Jens Jensen

Se dine kunder nedenfor:
Navn    Postnr    Tlf.
Hans J  8200      123456789
P.Træ  8101      987456123
QQS    8654      456789852

Vedlagt er statistik over dit distrikt i pdf.
___________________________

Jeg giver 200 point for et svar, da denne begrænsning i den grad har irriteret min hverdag de sidste par år. Og 100 point for bare ét af svarene.
Avatar billede supertekst Ekspert
06. april 2009 - 16:57 #1
Hvad med at få løst problemet via VBA?

Interesseret - så er du velkommen til direkte kontakt (mail under profil)
Avatar billede wise Seniormester
06. april 2009 - 19:35 #2
Jeg tror hurtigt vi kan konstatere at det du vil kan word mail-merge ikke "out of the box", en record giver et dokument...
Så enten vba, eller andre tredjepart produkter.

Jeg har tidligere kigget på noget xml mail merge som vist også fint kunne det.. sig lige til hvis du ikke kan finde den via google...
Avatar billede rasmus1234 Nybegynder
07. april 2009 - 20:20 #3
Jeg har overhovedet ikke kunne finde noget som helst - hverken VBA eller XML. Det er primært spørgsmål 1, som jeg VIRKELIG gerne vil kunne løse.
Avatar billede supertekst Ekspert
07. april 2009 - 23:05 #4
ok - så må du nok se om der er andre indlæg.

-

VBA-løsning kan evt. også søges andetsteds.