Avatar billede cilas Nybegynder
05. april 2009 - 20:35 Der er 12 kommentarer

Fjen baggrund på biledder

Hej!
Jeg har brug for hælp: Hvordan kan jeg fjerne eller ændre baggrund på et billede?

På forhånd 100 TAK for alle!
M.V.H
Cilas
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
05. april 2009 - 21:24 #1
øhhhh... det kræver godt nok nogle flere oplysninger!
I hvilket program
Hvad menr du med ændre baggrund
osv osv
Avatar billede fusion-it Nybegynder
06. april 2009 - 09:22 #2
;) Det kan gøres i GIF eller PNG Format:)
Avatar billede cilas Nybegynder
07. april 2009 - 20:47 #3
F.eks. i program Microsoft Photo Editor.
Tak
Avatar billede cilas Nybegynder
07. april 2009 - 20:49 #4
At ændre baggrund, mener jeg, at fjerne eksisterende baggrund og sætte f.ek.s en anden baggrund, f.eks. hvid eller anden farve.
Kan jeg gør det i f.eks. i program Microsoft Photo Editor?
Tak!
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
07. april 2009 - 21:32 #5
Jeg kender overhovedet ikke Microsoft's Photo Editor - men hvis du har Photoshop eller Photoshop Elements kan jeg sagtens forklare det.
Avatar billede cilas Nybegynder
10. april 2009 - 10:44 #6
Til fotograf!
Tak for svar det er rigtig program hedder Photoshop, hvordan kan jeg fjerne baggrund hos på biledder.
På forhånd 1000 Tak!
M.V.H
Cilas
Avatar billede cilas Nybegynder
10. april 2009 - 10:45 #7
Til fotograf!
Tak for svar det er rigtig program hedder Photoshop, hvordan kan jeg fjerne baggrund hos på biledder.
På forhånd 1000 Tak!
M.V.H
Cilas
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. april 2009 - 10:54 #8
Det første du gør er at ændre navnet på laget fra "background" til noget andet - ligegyldigt hvad, bare ikke "background" eller "baggrund"

Dernæst vælger du hvad der skal fjernes, det kan gøres enten med et udvælgesværktøj - eller viskelæderet - der hvor du fjerner noget - bliver der lys skots-ternet - som viser at området er gennemsigtigt.

Dernæst trækker du det ønskede baggrundsbillede ind i billedet - den vi formodentligt lægge sig som et lag øverst - så du skal derefter bytte om på lagene.

...nu er mit problem - at jeg ikke kender dit niveau på brug af Photoshop - derfor denne lidt overordnet forklaring!

Lad mig høre om det giver mening - så fortsætter vi derfra!
Avatar billede cilas Nybegynder
10. april 2009 - 20:17 #9
Hej fotograf!
Tak for din hjælp.
Desverrer er jeg ikke en god bruger af Photoshop , hvis du kan skrive en næmere vejledning. Hvad og hvordan skal jeg bruger af det forskelige værktøjer for at ændre baggrunden.(f.eks. Layer- New layer osv.)Håber det er ikke et stort arbejde for dig.
1000 TAK!
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. april 2009 - 21:13 #10
Avatar billede cilas Nybegynder
11. april 2009 - 21:27 #11
Hej Fotograf!
1000 TAK!
Jeg prøver det i morgen.
M.V.H
Cilas
Avatar billede edinmdk Nybegynder
19. november 2011 - 16:50 #12
Du kan også se det på http://edinm.dk/?p=370 MEGET LET!! Følg bare http://edinm.dk/?p=370