Avatar billede krohn Praktikant
03. april 2009 - 11:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Smoothwall Xpress 3.0

Har problemer med at få hul i gemmen min smoothwall.
Jeg skal "kun" bruge den til web proxy (catch)
Jeg har sat den op som på denne "tegning" http://krohn.nu/setup/index.html

Jeg har sat web proxy til transparent, og sat defaut opsætning til open
Dhcp er disabled i smoothwall, og jeg skulle gerne have ip til min klient tildelt fra min router, men det får jeg ikke.
Hvis jeg "kun" sætter min green til switchen, og samme for min klient, som så får ip fra router, så kan jeg godt tilgå web interfacene på smootwall.

Så jeg mener der mangler hul i gemmen.

Grunden til at jeg ønsker smoothwall på indersiden af min dhcp er at der på den dhcp server den skal stå er noget hotspot administrations software, som tildeler bruger en daglig kvote, derfor er der ønske om at få en web proxy op før "tælleren" og derved give bruger mere daglig kvote (nej der er ikke fri downstreem på denne løsning, da det er på sat, og ikke muligt)
Avatar billede krohn Praktikant
03. april 2009 - 11:12 #1
Sorry.. Linket er http://krohn.nu/setup
Avatar billede anddk Praktikant
05. april 2009 - 17:07 #2
Jeg tror ikke du kan få en IP igemme din router når den er på den anden side. Jeg ville vælge at køre dem i hvert deres segment.

F.eks:
Net 1: - 192.168.0.1.. til net 2: 192.168.1.1...

Så har du adgang fra net 2 til net 1 men ikke omvendt.
Avatar billede krohn Praktikant
05. april 2009 - 21:14 #3
vil prøve, skal lige ha det til at fungere med det admin software på vores hotspot
Avatar billede krohn Praktikant
16. april 2009 - 14:21 #4
Har nu prøvet at "Red" har 192.168.0.97 og "Green" har 10.0.0.1 de er begge stadic, Jeg har sat DHCP til i range 10.0.0.10-200 har sat et Ap til green, og får ok en ip på 10.0.0.199 tildelt.
Når jeg logget ind på http://10.0.01:81 går den fint igemmen, og på forsiden er det "stik" der indikere forbindeles status grønt, og ikke rødt.
Men der er stadig bare lokal forbindelse, kan ikke komme på nettet.
Har default sikkerhed til open.
Fatter ikke hvad jeg ikke har gjort, og eller gjort??
Avatar billede krohn Praktikant
11. juni 2009 - 16:52 #5
Lukker fik det aldrig til, har "henlagt" det  for nu