Avatar billede jih Nybegynder
03. april 2009 - 11:02 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvad for database skal jeg vælge med vistax64?

Hej,

jeg har prøvet at downloade oracle XE, men har ikke fået det til at virke med vista x64. Er der nogle alternativer hvor jeg kan bruge sql alligevel og som er gratis? helst let at sætte op og som selvf. virker med vista x64?

Meningen er at få det til at virke igennem et program jeg laver med VB6. Jeg tror jeg kunne bruge access til dette, men vil først se om der er nogle gratis alternativer?

På forhånd tak,

// jih
Avatar billede 2c Nybegynder
03. april 2009 - 11:20 #1
Der er MS SQL server 2008 express versionen. Den er gratis.

http://www.microsoft.com/express/sql/
Avatar billede martinlind Nybegynder
03. april 2009 - 13:03 #2
Eller firebird, findes i x64 version og kører perfekt, der er odbc og .net drivere til den og div gratis værktøjer

www.firebirdsql.org
Avatar billede jih Nybegynder
03. april 2009 - 13:38 #3
2c > jeg prøvede at installere ms sql 2008 express, men efter den havde installeret sagde den at nogle komponenter blev opdateret og pc'en skulle genstartes. Der skete ingenting efter genstart, og når jeg åbnede installationsfilen (SQLEXPR32_x86_ENU_Bootstrapper) igen, sendte den mig til en side som downloadede en anden fil (SQLEXPR32_x86_Wrapper)..
Når jeg prøvede at åbne wrapper filen, skete der heller ingenting. Når jeg åbner joblisten, ser jeg 2 nye processer der indeholder sql og wrapper, men kan ikke se noget til at der sker noget som helst? Aner ikke hvad jeg gør her fra..

martinlind > Jeg prøver lige firebird så..
Avatar billede 2c Nybegynder
03. april 2009 - 13:41 #4
Downloadede du den til x64?

Og har du fået nogen nye programmer under programmer?
Avatar billede martinlind Nybegynder
03. april 2009 - 13:45 #5
har også prøvet M$ SQL Express... bøvlet at installere, har begræsninger :-(
Har langt bedre erfaringer med firebird, den er hurtig, kan installeres på 2 min. og skal ikke vedligeholdes, og så har den ikke nogen begrænsninger, og bliver løbende opdateret og udviklet.
Avatar billede jih Nybegynder
03. april 2009 - 13:59 #6
jeg forstår mig ikke på firebird indtil videre.. har fået det installeret, men aner ikke hvad jeg gør for at komme igang? har prøvet at følge manualerne på nettet, men jeg aner ikke hvad jeg gør galt.. får fejl i endeløse baner.. kunne du prøve at guide mig igennem at få det gjort klart til mit program?
Avatar billede jih Nybegynder
03. april 2009 - 14:01 #7
2c > jeg trykkede bare på linket "Download and install" i : Download and install  any edition of SQL Server Express and the prerequisite components with a single Install Wizard.

Så kørte det af sig selv, og nej jeg har ikke noget nyt i start menuen..
Avatar billede 2c Nybegynder
03. april 2009 - 15:13 #8
Undskyld hvis jeg svarer lidt hurtigt, men det er jo lige op til påske :-)

Har du været inde på denne side: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=7522A683-4CB2-454E-B908-E805E9BD4E28&displaylang=en
Avatar billede jih Nybegynder
05. april 2009 - 01:20 #9
jeg har valgt at bruge en .txt fil indtil videre - så kan jeg integrere dataen til en database når jeg engang orker at rode mig ind i det igen.. tak for hjælpen, jeg deler bare points lige ud som tak for jeres tid..