Avatar billede remisen Nybegynder
31. marts 2009 - 20:10 Der er 3 kommentarer

Kan ikke deaktivere trådløst internet

Jeg kan ikke deaktivere trådløst internet,jeg får en fejl meddelelse der lyder sådan her;
"Det er ikke muligt at deaktivere forbindelsen i øjeblikket. Forbindelsen bruger muligvis en eller flere protokoller, som ikke understøtter plug-and-play, eller den er oprettet af en anden bruger eller systemkontoen."
Jeg kan simpelt ikke greje hvad det er der "spærrer/lukker" så jeg ikke kan deaktivere, det har aldrig været sådan før.
Håber i kan hjælpe.
Hilsen
Alan
Windows XP servicepack 3
Avatar billede milter Ekspert
31. marts 2009 - 20:37 #1
Et par, måske dumme spørgsmål ;-)

Hvordan er du koblet til nettet?

Er du koblet på dit eget net?

Er din nabo måske koblet på dit net?

Hvordan forsøger du at deaktivere det trådløse net?

Hvorfor vil du deaktivere?
Avatar billede remisen Nybegynder
02. april 2009 - 09:46 #2
Jeg har en Zyxel router fra Fullrate, en trådløs Belkin der er sat til Zyxel og trådløst kort i computeren.
Jeg er koblet på mit eget net.
Jeg prøver at deaktivere ved at højklikke på ikonet i tray bakken.
Jeg deaktiverer for netop at se om der skulle være nogen på mit net.
Kan det have noget med asp.net at gøre?
Har simpelthen ikke været ude for det før, og jeg gider ikke starte forfra med installering, da det tager en h.... tid.
Hilsen
Alan
Avatar billede milter Ekspert
02. april 2009 - 10:41 #3
Du burde til hver en tid kunne checke, om andre er koblet på dit net ved at checke antallet af MAC-adresser i brug ved at åbne din Belkin i din browser. Prøv at kigge lidt på linket herunder:

http://www.belkin.com/support/article/?lid=en&pid=F5D8231-4&aid=10177&scid=221

Før du gør det, skal du lige finde din egen computers MAC-adresse. Det gør du sådan her:

http://www.helpdesk.bham.ac.uk/mac.shtml

Kig så på listen over MAC-adressser i brug på din Belkin. Her skulle du så helst kun kunne se din egen computers adresse. Hvis andre er koblet trådløst til, vil de også kunne ses