Avatar billede morild Nybegynder
25. marts 2009 - 09:08 Der er 1 løsning

Vejledning i opsætning af WDS

Jeg har ikke prøvet opsætning af WDS før. Er det nogen der kan give mig lidt hjælp til hvordan det virker og hvad der skal laves i Router og AP?

Jeg har investeret i en Dlink DIR-655 router og en DAP-1353 AP.
Disse skulle angiveligt kunne snakke sammen og udvidde rækkeviden af mit trådløse netværk. Jeg har købt 2 eksterne antenner til hver for optimal rækkevidde og signal.

Det jeg godt kunne bruge lidt hjælp til er hvordan jeg sætter det op? AP skal vel have en fast IP og skal sættes til at køre "AP + WDS"? Hvilken kanal bør jeg vælge (den samme som routeren?) og hvilken SSID? (Samme som router?)

Håber i kan give lidt konkrete indspark...
Avatar billede morild Nybegynder
14. november 2010 - 13:50 #1
Fik det til at virke med lidt hjælp fra Dlink support. Fast IP og samme FW version var en del af hjælpen.