Avatar billede kennedemann89 Nybegynder
24. marts 2009 - 14:31 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Hjælp mig eksperter!! krise!!

Hej Eksperter!

Når jeg starter min pc op og når den så endelig kommer ind på "skrivebordet" kommer der en meddelese frem

(Det lykkedes ikke at initialiser programmet 0xc0000142 klik ok for at afslutte)

og der står øverst i boksen det er en cmd.exe fejl.

Nogen som kan svare og hjælpe mig ??
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2009 - 14:39 #1
Det kan være en fejl med at finde en DLL-fil.
Prøv at sætte din winCD - hvis du har en - i drevet og gå ind
i kommandopromten og skriv sfc /scannow og tryk enter. Læg mærke
til mellemrummet ved /  Windows vil så undersøge egne filer.
Du får ikke at vide, om der er rettet noget, men det kan du jo se.
Avatar billede kennedemann89 Nybegynder
24. marts 2009 - 14:41 #2
Glemte at fortælle at computeren bare slukker sig selv efter den meddelese er kommet frem...
anyway, hvordan går jeg ind i kommandopromten efter jeg har sat cd'en i?
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2009 - 14:45 #3
Ps. tænk lige på, om du umiddelbart før havde installeret et
3.die part program.
Avatar billede kennedemann89 Nybegynder
24. marts 2009 - 14:48 #4
Der var Vista på den førhen, så fik jeg min fars IT ven til at installere XP på den, for der var noget i den som XP ikke understøttet så jeg ikke bare kunne tage xp cd'en i og installere...
og den ven han er rejst til USA nu så er lidt ude og skide her.

Det bare irriterende, jeg kan ikke gøre en skid, den starter op meddelesen kommer også slukker den af sig selv igen.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2009 - 14:49 #5
Prøv fra fejlsikker tilstand (F8 under start)
Kommandopromten ligger under Start/Alle proggrammer/Tilbehør.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2009 - 14:51 #6
Det kan også være virus desværre.
Avatar billede kennedemann89 Nybegynder
24. marts 2009 - 14:57 #7
Det virkede ikke, prøvede at skrive sfc / scannow
også genstartede jeg men stadig samme problem
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2009 - 14:58 #8
Jeg skal ud og handle. Man vil jo så gerne have noget at spise:)
Du skal forresten ikke lægge dine kommentare som svar, men som
"kommentarer"
Avatar billede kennedemann89 Nybegynder
24. marts 2009 - 15:00 #9
nååår okay.
Det er bare iorden.
så må jeg prøve at lege med det.
Kan jeg prøve en system gendannelse i fejlsikret tilstand?
Avatar billede kennedemann89 Nybegynder
24. marts 2009 - 15:10 #10
også prøver jeg os en kontrollering af disk.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2009 - 15:53 #11
Noget tyder da på at du som start burde køre en gang "chkdsk /r /f" www.helgec.dk/chkdsk.html på din Vista installation, når det er gjort kan vi jo evt. tage den derfra
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2009 - 16:23 #12
OK, hvor langt er du kommet? Du har kørt sfc /scannow.
Der dukkede vel en meddelelse op, som fortalte, at filerne ville
blive undersøgt, hvilket tog sin tid?
Har du prøvet genoprettelse fra fejlsikker?
Forslaget fra helgec om at køre CHKDSK?
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2009 - 16:39 #13
Hvis du ikke har en registry scanner, så prøv denne her.
Den er gratis. Jeg ved ikke om det hjælper, men en oprydning
i registreringsdatabasen er jo altid godt.
http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2009 - 16:49 #14
Glem mit forslag til en scanner. Jeg har lige åbnet den, og
konstateret, at det er et af de forbandede luske-programmer,
som kun giver en gratis scanning, men som vil have penge for
at rette fejl. Og fejl skal de sgu nok finde, om de så skal
opfinde dem selv. Det er en modbydelig markedsføring, som breder
sig mere og mere.
Avatar billede kennedemann89 Nybegynder
24. marts 2009 - 17:41 #15
okay.. hmm har kørt det det der CHKDSK og nu jeg igang med systemgendannelse..

Efter CHKDSK kom der flere fejl op, noget med quickcam.exe kan ikke initialisere klik OK for at afslutte programmet.

OSA.exe mener jeg den hed kan ikke initialisere fordi programmet er ved at lukke.

Men sfc / scannow hvordan skulle det vindue se ud??
jeg genstartede bare efter jeg havde skrevet det
Avatar billede off-line Nybegynder
24. marts 2009 - 17:55 #16
Så har du med garanti ikke fået kørt sfc /scannow
Der skal dukke et lille vindue op. Somme tider kan det gemme
sig bag kommandopromten - ikke smart. Når det vindue dukker frem
vil der stå at windows undersøger filer, og du kan se en vandret
søjle som viser, hvor langt windows er i processesn, og så er
der ikke andet at gøre, end at vente, til det vindue forsvinder,
uden nogen forklaring. Så på den igen.
Avatar billede kennedemann89 Nybegynder
24. marts 2009 - 18:22 #17
jeg har foretaget en systemgendannelse, nu kan jeg i det mindste komme ind igen, men de der exe. fejl de dukker stadig konstant op.
så prøver at scanne den også prøver jeg sku det der sfc /scannow :) tak for hjælpen jeg skriver lige efter jeg har gjort det.
24. marts 2009 - 19:11 #18
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede kennedemann89 Nybegynder
24. marts 2009 - 19:22 #19
Det er ordnet nu :-) det hele kører som det skal igen tusind tak for hjælpen...!
sfc /scannow hjalp sku meget godt. Efter den systemgendannelse.
anyway er det noget med man skal give point ud for hjælpen eller hvordan fungere det?
Avatar billede kennedemann89 Nybegynder
24. marts 2009 - 19:25 #20
Jeg henter det der HiJack når min computer er færdig med at scanne også sender jeg det :)
Avatar billede kennedemann89 Nybegynder
24. marts 2009 - 21:04 #21
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:04:30, on 24-03-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16791)
Boot mode: Normal

Running processes:
H:\WINDOWS\System32\smss.exe
H:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
H:\WINDOWS\system32\services.exe
H:\WINDOWS\system32\lsass.exe
H:\WINDOWS\system32\svchost.exe
H:\WINDOWS\System32\svchost.exe
H:\WINDOWS\system32\svchost.exe
H:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
H:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
H:\WINDOWS\Explorer.EXE
H:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
H:\Programmer\Gemtek USB Network\WLanCfg.exe
H:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
H:\Programmer\Logitech\Gaming Software\LWEMon.exe
H:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
H:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
H:\Programmer\Logitech\QuickCam\Quickcam.exe
H:\Programmer\Winamp\winampa.exe
H:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
H:\programmer\steam\steam.exe
H:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
H:\Programmer\DAEMON Tools Lite\daemon.exe
H:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
H:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
H:\WINDOWS\system32\devldr32.exe
H:\Programmer\Electronic Arts\EADM\Core.exe
H:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
H:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
H:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
H:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\LQCVFX\COCIManager.exe
H:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
H:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindServiceAE.exe
H:\WINDOWS\System32\svchost.exe
H:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
H:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
H:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
H:\WINDOWS\System32\svchost.exe
H:\Programmer\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe
h:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
H:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashSimpl.exe
H:\Programmer\Windows Media Player\wmplayer.exe
H:\Programmer\Ventrilo\Ventrilo.exe
H:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://bruce_lee194073@hotmail.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - H:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - H:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - H:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - H:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - H:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WLanCfg.exe] H:\Programmer\Gemtek USB Network\WLanCfg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "H:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Start WingMan Profiler] H:\Programmer\Logitech\Gaming Software\LWEMon.exe /noui
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "H:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE H:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE H:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] H:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "H:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] H:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "H:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechQuickCamRibbon] "H:\Programmer\Logitech\QuickCam\Quickcam.exe" /hide
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] H:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] H:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "h:\programmer\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "H:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "H:\Programmer\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] H:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ArtoNotifier] H:\Programmer\Arto\Notifier\ArtoNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Bitssize] H:\DOCUME~1\ADMINI~1\APPLIC~1\012MES~1\FiveTwo.exe
O4 - HKCU\..\Run: [AlcoholAutomount] "H:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\axcmd.exe" /automount
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "H:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [EA Core] "H:\Programmer\Electronic Arts\EADM\Core.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [VOIPlay] "H:\Programmer\VOIPlay\voiplay.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] H:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] H:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] H:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] H:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - S-1-5-18 Startup: VirtuaGirl HD.LNK = H:\Programmer\vghd\vghd.exe (User 'SYSTEM')
O4 - .DEFAULT Startup: VirtuaGirl HD.LNK = H:\Programmer\vghd\vghd.exe (User 'Default user')
O4 - Startup: VirtuaGirl HD.LNK = H:\Programmer\vghd\vghd.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = H:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - H:\Programmer\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - H:\Programmer\PartyGaming\PartyPoker\RunApp.exe
O9 - Extra button: ShopperReports - Compare product prices - {C5428486-50A0-4a02-9D20-520B59A9F9B2} - H:\Programmer\ShoppingReport\Bin\2.5.0\ShoppingReport.dll (file missing)
O9 - Extra button: ShopperReports - Compare travel rates - {C5428486-50A0-4a02-9D20-520B59A9F9B3} - H:\Programmer\ShoppingReport\Bin\2.5.0\ShoppingReport.dll (file missing)
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - H:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - H:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - H:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - H:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - H:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - H:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - H:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - H:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - H:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - H:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - H:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - H:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - H:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - H:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - H:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: StarWind AE Service (StarWindServiceAE) - Rocket Division Software - H:\Programmer\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindServiceAE.exe

--
End of file - 8916 bytes
24. marts 2009 - 21:19 #22
Lige en hurtig; ved du selv hvad dette er ->
O4 - HKCU\..\Run: [Bitssize] H:\DOCUME~1\ADMINI~1\APPLIC~1\012MES~1\FiveTwo.exe ???
O4 - S-1-5-18 Startup: VirtuaGirl HD.LNK = H:\Programmer\vghd\vghd.exe (User 'SYSTEM')
O4 - .DEFAULT Startup: VirtuaGirl HD.LNK = H:\Programmer\vghd\vghd.exe (User 'Default user')
O4 - Startup: VirtuaGirl HD.LNK = H:\Programmer\vghd\vghd.exe

(Der er også andre oprydnings elementer - det kommer vi tilbage til...)
Avatar billede kennedemann89 Nybegynder
26. marts 2009 - 14:06 #23
Virtuagirl er sådan et program min fætter viste mig med en stripper der kommer frem på skærmen,
og det der bitssize aaaner jeg sku ikke hvad er
Avatar billede off-line Nybegynder
26. marts 2009 - 14:43 #24
Karise - Der står noget om den der HKCU her:
http://www.winehq.org/pipermail/wine-devel/2005-September/040098.html
26. marts 2009 - 19:06 #25
Du får lige talen ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...