Avatar billede abseman Nybegynder
24. marts 2009 - 12:38 Der er 7 kommentarer

Min Mac har opstarts problemer

Hej Derude.
Jeg håber meget at i kan hjælpe.

Når jeg starter min Apple Macbook pro op, fryser tastaturet og musen. Det er først når jeg starter op uden batteri at mus og tastatur virker. Når man sætter batteriet til igen er skal man holde musen igang ellers fryser den igen. Jeg er træt af at være så påvirket at være nær et strømstik når jeg har en bærbar. Er der nogen som har oplevet dette før? eller har en løsning?

Mvh
Thomas
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. marts 2009 - 12:49 #1
har du prøvet at geninstallere den? Og er den fuldt opdateret?
Avatar billede bitkid Nybegynder
24. marts 2009 - 12:50 #2
Mener du at trackpaden ikke virker eller er det en ekstern mus du har sat til usb-porten?

Prøv at nulstille P-rammen. Dette gøres ved at holde cmd+alt+p+r nede mens man genstarter og holde dem til maskinen genstarter igen. Se: http://support.apple.com/kb/HT1379

Prøv at køre software update. Der kom på et tidspunkt en opdatering til batteriet og det kan være den du mangler.
Avatar billede abseman Nybegynder
24. marts 2009 - 12:52 #3
Mange tak det vil jeg lige prøve.

Det er trackpaden som ikke virker. jeg kan godt køre med en usb-mus.
Avatar billede egonspock Seniormester
24. marts 2009 - 12:54 #4
Det kan også være PMU (Power Management Unit) der skal resettes. søg på PMU på applesiden som bitkid nævner
Avatar billede abseman Nybegynder
24. marts 2009 - 13:48 #5
Hvis jeg geninstallere Leopard bliver mine filer så slettet?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. marts 2009 - 14:06 #6
tommelfingerreglen for Win og linux er at du mister alt. Jeg kan ikke tro at MAC er bedre end de 2 andre, har dog aldrig haft behovet på min imac
Avatar billede abseman Nybegynder
24. marts 2009 - 14:15 #7
Jeg tager ingen chancer. helt sikkert backup..