Avatar billede thorkil1 Nybegynder
23. marts 2009 - 08:39 Der er 1 løsning

flytte domæne

hvordan flytter jeg et domæne? Jeg har oprettet et websted hos one.com, der hedder mitwebstedTEST.dk. Nu vil jeg gerne flytte et eksisterende domæne der hedder mitwebsted.dk, så det erstatter navnet mitwebstedTEST.dk, og bliver tilknyttet indholdet på det websted jeg har oprettet hos one.com

mvh
Thorkil
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
23. marts 2009 - 08:50 #1
Du kontakter one.com, via deres support formular.

Altavnativ kan du gå ind på www.gratisdns.dk, oprette dit domæne. Flytte domænet til deres dns. Se deres guide for at flytte domænet til dem: https://ssl.gratisdns.dk/order.phtml?action=transfer

Herefter kan du lave en web forward inde fra deres DNS Kontrolpanel værktøj, således at den plejer på mitwebstedTEST.dk.

Den bedste løsning vil dog være at kontakte One.com, for at hører efter hvad de skal have for at flytte domænet til dem, og oprette det på dit domæne, derved slipper du for at brugerne nogensinde kan se mitwebstedTEST.dk navnet.