Avatar billede CTU Nybegynder
19. marts 2009 - 21:16 Der er 2 kommentarer

printer udskriver ikke PDF print fra webserver på https forbindelse

jeg har et problem med en XP maskine og min internetbaseret journalsystem til fysioterapi. Brugerne logger ind via sikkert https forbindelse og kan udskrive deres journaler og andre dokumenter. Print jobbet bliver genereret at vores Adobe printer på webserveren og den bliver sendt direkte til den tilkoblet printer, ingenting bliver gemt på den brugte PC. Den nævnte PC udskriver kun rammerne og logo men ingen data på de ønskede dokumenter, jeg kan udskrive på den samme printer fra min bærbar via min kundes internetlinie. XP er opdateret med alle service packs og printerdriverne er de samme som på min bærbar. Vi bruger port 80 (internet), jeg har tjekket router og firewall, Adobe er installeret med sidste og samme version som på min bærbar. Skrifttypen er installeret på maskinen og ..........

jeg har 600 bruger og ingen har et lignende problem, hvad kan det være, er der nogen som har en idé eller tool som kunne hjælpe mig.
Avatar billede tyttejytte Nybegynder
20. marts 2009 - 12:03 #1
Jeg har et simpelt forslag, som har løst et tilsvarende problem for mig:

Få brugeren til at afinstallere Adobe Reader (som jeg går ud fra at det er) og installere igen bagefter.
Avatar billede CTU Nybegynder
20. marts 2009 - 12:26 #2
Hej, det prøver jeg, du hører om det har hjulpet.