Avatar billede cronck Nybegynder
18. marts 2009 - 01:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Køb af udløbet domæne

Hej eksperter,

Jeg sidder og ønsker at købe et bestemt .dk domæne.

Når jeg laver et whois opslag på det, kan jeg se at det udløb d. 2009-02-28.

Dog kan jeg stadig ikke registrere det, da det står som optaget.

Nogen der kan fortælle mig hvor længe den nuværende ejer har til at fornye sit emne?
Hvis ejeren ikke når at få det fornyet inden da - Kan han/hun så gøre krav på emnet efter at jeg har registreret det?

Pt. bliver domænet ikke brugt til noget, men sender blot besøgende videre til denne url: http://ps.typoconsult.com/
Avatar billede cronck Nybegynder
18. marts 2009 - 01:50 #1
Nu har jeg også fundet et andet domæne som kunne være brugbart til min kommende side.

Dette udløb d. 2008-12-31, og kan stadig ikke registreres. :/
Avatar billede cronck Nybegynder
18. marts 2009 - 01:56 #2
Måske jeg tager fejl.

Hvis jeg for eks. slår phpcoder.dk op på netnationen.dk står der at det er udløbet - Slår jeg det op hos dkhostmaster, står der ikke noget om dette. :)
Avatar billede zero_lock Nybegynder
18. marts 2009 - 05:02 #3
det er fordi man har noget tid at genaktiver sit domain mener det er 3 Mdr.
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2009 - 07:11 #4
Hvis er domæne udløber vil DK-Hostmaster kun deaktivere domænet for en periode og sende nogen rykkere og breve til kunden og derved har den oprindelige ejer stadig nå at aktivere det igen ved at betale.

http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=66
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2009 - 07:12 #5
Og hvis domænet henviser til en side er domænet ikke udløbet.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2009 - 10:17 #6
DK-hostmaster har en venteliste hvor man kan blive skrevet op,hvis man ønsker at få et domænenavn der er i brug. Så får man besked når/hvis domænet bliver ledigt.
Det koster 75,- pr. år at stå på venteliste.
Avatar billede cronck Nybegynder
18. marts 2009 - 16:32 #7
Ja, jeg kender godt denne vente-liste.

Det svarer dog ikke helt på mit spørgsmål, da man jo stadig først kan registrere domænet når det rent faktisk er frigivet/ledigt. :)
Avatar billede cronck Nybegynder
18. marts 2009 - 16:35 #8
Havde lige overset at der var flere svar/indlæg, udover det sidste i rækken :)

http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=66 indeholder svaret på mit spørgsmål - Må have overset denne side, da jeg selv sad og søgte rundt derinde i aftes. :)

leif - vil du smide et svar?
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2009 - 17:03 #9
Jeg vil da smide et svar.