Avatar billede plerik Nybegynder
17. marts 2009 - 16:44 Der er 7 kommentarer

Ingen IP adresse på trådløst netværk

Min datters pc får pludseligt ikke tildelt nogen ip adresse på det trådløse netværk, der bliver ved med at stå "opretter forbindelse til netværket", denne meddelelse afsluttes med en fejlmeddelelse "Ingen eller begrænset forbindelse" og årsagen er manglende tildeling af ip adresse. Hendes pc finder fint netværket og der er heller ingen problemer med kablet opkobling. Problemet er pludseligt opstået og ikke kun her ved os, hun kan heller ikke koble op hjemme ved sig selv. Andre pc'er kan fint koble op trådløst på vores netværk, det er kun hendes pc der pludselig er blevet udelukket. Hjælp!
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2009 - 17:58 #1
Hvis det er XP så prøv med en systemgendannelse!
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. marts 2009 - 18:15 #2
Har lige haft samme problem. Skiftede fra wpa kryptering til wep. Ikke så sikkert, men hvis nogen vil ind på min PC, kommer de det nok alligevel ;o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. marts 2009 - 18:16 #3
PS. hvis det er det der er problemet, kan du prøve et nyt netværkskort (hvis du vil køre med wpa)
Avatar billede avler Nybegynder
17. marts 2009 - 19:44 #4
Forsøg med windows indbyggede trådløse. Den har jeg haft held med
Avatar billede plerik Nybegynder
18. marts 2009 - 18:08 #5
Det kan ikke være wpa kryptering, da problemet er pludseligt opstået, der har ikke tidligere været problemer med at få hendes pc på nettet. Jeg tror heller ikke det kan være netkortet, da hendes pc som sagt fint kan finde nettet, den får bare ikke tildelt nogen ip adresse. Der er heller ingen problemer med kablet opkobling, her får hendes pc uden problemer tildelt en ip.
Den mulighed med at prøve systemgendannelse havde jeg helt svedt ud, det prøver jeg næste gang hun kommer hjem.
Avler, hvad mener du med windows indbyggede trådløse?
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. marts 2009 - 18:45 #6
Øhh. Det kan sagtens være netkortet og wep/wpa. Men det er op til dig.
Avatar billede plerik Nybegynder
22. marts 2009 - 18:19 #7
Tak for alle jeres svar. Problemet er løst med en formattering og reinstallation af winxp.