Avatar billede bakkk Nybegynder
17. marts 2009 - 16:31 Der er 1 kommentar

Eksterne harddiske

Jeg skal ud og købe 2 eksterne harddiske.

Den ene eksterne harddisk skal bruges som synkronisering med min bærbare cimputer, så den skal have indbygget denne funktion. Denne harddisk skal være på minimum 500 GB

Den anden harddisk skal anvendes til at gemme forskellige filerne på. På denne harddisk skal der være muligt at gemme "images" fra forskellige computer. Denne funktion skal der være på harddisken. Denne harddisk skal være på minimum 320 GB, gerne mere.

Begge harddiske skal være så små og tynde, som muligt. De skal endvidere være driftsikre og skal kunne klare små stød/fald mv.

Hvad ville I anbefale af harddiske?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
17. marts 2009 - 20:09 #1
Både Seagate og WesternDigital har små 2,5" diske i størrelser som passer dine beskrivelser. Der følger også synokroniseringssværktøj med som regel - jeg bruger dog som regel det gratis Microsoft værktøj SyncToy, som synkroniserer.

Skal du flytte store mængder af data kan eSATA være en god ide - bla. Plextor har modeller med eSATA-stik. Bare vær opmærksom på at du skal have eSATA / SATA (og en adaptor) i din pc for at det virker.

Overvej i øvrigt om ikke et NAS vil være bedre for dig? Der kan du f.eks. have 2 x 500 GB diske i RAID 1 som sikrer dine data optimalt.