Avatar billede yalayala Nybegynder
17. marts 2009 - 12:49 Der er 8 kommentarer

Ændre QueryString Values via <A> link uden selve Page.aspx ændre sig ?

Hej Folkens :P

Sider og koder en hjemmeside hvor jeg gerne vil have at mine QueryStrings variabler til at ændre sig uden selve Aspx siden ændre sig.

Fx. er jeg på siden: VisSider.aspx?id=3&lau=DK og trykker så på et link der er i mit masterpage der går til: Edit.aspx?id=3&lau=ENG Men vil have den til at beholde VisSider.aspx så det bliver VisSider.aspx?id=3&lau=ENG :)

Det er til sprog forresten ;D

Tak på forhånd
Avatar billede keysersoze Guru
17. marts 2009 - 13:16 #1
du kan ikke skrive noget i adressebaren der er i modsætning til hvad der klikkes på af links og du kan ikke ændre querystrings uden at reloade siden. Så klikkes der på et link til edit.aspx bliver du derfra nødt til at viderestille til vissider.aspx - og det vil ske med synlige sideskift.

Eneste alternativ er AJAX, men det har visse uhensigtsmæssigheder og det er ud fra de info du har givet svært at svare på om det kan passe til dit behov.
Avatar billede yalayala Nybegynder
18. marts 2009 - 08:37 #2
Tænkte på at lave et link det ændre session("sprog") til fx. DK. vhrodan vil det se ud i backend, så den kun ændre Session ??
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2009 - 09:13 #3
så skal du igen benytte javascript (eller alternativt en iframe) - men ændringen vil som sådan stadig ikke være synlig før der enten er sket et sideskift eller du vha ajax har opdateret de nødvendige dele af siden.
Avatar billede yalayala Nybegynder
18. marts 2009 - 13:48 #4
Den må gerne refreshe siden, bare kun ændre "lau=DK" til "lau=ENG" uden at jeg bliver stiller over til en anden side. har 2 flag i toppen der kun skal ændre det. Pt. har jeg flagene til at det at gå ind på forsiden imens den skifter sprog, hvor den så skal blive på den nuværene side.

Kan du evt. hjælpe mig med kun at ændre lau uden den gå til forsiden via JS ?
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2009 - 13:58 #5
men jeg tror ikke helt at jeg forstår - hvorfor ikke bare enten kalde linket vissider.aspx fremfor edit.aspx eller redirecte fra edit.aspx og tilbage?
Avatar billede yalayala Nybegynder
18. marts 2009 - 15:21 #6
Linket linket ligger i mit .masterpage så når jeg er på siden edit.aspx eller vissider.aspx er mit link jo stadig Forside.aspx?lau=ENG linket ændre sig ikke til edit.aspx?lau=ENG når jeg er på edit.aspx og vissider.aspx?lau=ENG når jeg er på vissider.aspx

Håber du er med nu :)
Avatar billede keysersoze Guru
04. april 2009 - 17:03 #7
ah - så forstår jeg. Der er flere måder at gøre det på - fx ved først at sætte linket i page_load (altså på et tidspunkt hvor du ved hvilken side du er inde på) eller ved at styre det vha en session så du altid kan sende brugeren tilbage efter sprogs-skift.
Avatar billede keysersoze Guru
06. juni 2009 - 09:41 #8
kommet videre?